Niets is belangrijker dan liefde, zelfs niet het winnen van dertig miljoen, dat is de boodschap die Staatsloterij dit jaar met zijn oudejaarscampagne wil overbrengen. In de commercial maakt een man een onverwachte tijdreis waarin hij een blik op zijn eigen toekomst krijgt. Als hij vervolgens moet kiezen tussen het staatslot dat hij zojuist kocht of de liefde, is zijn keuze snel gemaakt. De sfeer van ‘Geloof in geluk’ sluit aan bij de vele romantische kerstfilms die in de decembermaand worden uitgezonden en gestreamd.
Gevoelige snaar
De lat ligt hoog voor de Staatsloterij en reclamebureau TBWA\Neboko. De oudejaarscampagne veroverde de afgelopen jaren de harten van het Nederlandse publiek en won vier keer de gouden Loeki en een zilveren. Eerst waren het dieren die de gevoelige snaar raakten (Frekkel, Freddie en Frummel), vorig jaar werd de lijn van de familieband opgepakt met de vader en zoon die naar het Noorderlicht afreisden en nu dus een klassiek liefdesverhaal. Net als vorige jaren is de productie in handen van Pink Rabbit.
‘Elk jaar proberen we Nederland in het hart te raken met een meeslepend verhaal’, aldus Michael Kastelijns van Staatsloterij. Anouk Zink, managing director van TBWA\Neboko: ‘Met dit verhaal, waarin de hoofdrolspeler kiest voor de liefde in plaats van het Oudejaarslot, willen we mensen inspireren om te kiezen voor wat hen écht gelukkig maakt. Wij beschouwen de Oudejaarscampagne als een jaarlijks hoogtepunt voor Staatsloterij, maar óók als een uitdaging om te laten zien hoe mooi en relevant ons eigen vakgebied kan zijn.’
De campagne van 2023 gaat zondagavond in première op alle tv-zenders en wordt tussen 10 en 31 december uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!