Overslaan en naar de inhoud gaan

Lot en liefde staan centraal in oudejaarscampagne Staatsloterij

Na het winnen van vijf Loeki’s ligt de lat hoog voor de makers van de Staatsloterij-campagne.
Staatsloterij Eindejaarscampagne
Staatsloterij Eindejaarscampagne

Niets is belangrijker dan liefde, zelfs niet het winnen van dertig miljoen, dat is de boodschap die Staatsloterij dit jaar met zijn oudejaarscampagne wil overbrengen. In de commercial maakt een man een onverwachte tijdreis waarin hij een blik op zijn eigen toekomst krijgt. Als hij vervolgens moet kiezen tussen het staatslot dat hij zojuist kocht of de liefde, is zijn keuze snel gemaakt. De sfeer van ‘Geloof in geluk’ sluit aan bij de vele romantische kerstfilms die in de decembermaand worden uitgezonden en gestreamd.

related partner content for mobile comes here

Gevoelige snaar

De lat ligt hoog voor de Staatsloterij en reclamebureau TBWA\Neboko. De oudejaarscampagne veroverde de afgelopen jaren de harten van het Nederlandse publiek en won vier keer de gouden Loeki en een zilveren. Eerst waren het dieren die de gevoelige snaar raakten (Frekkel, Freddie en Frummel), vorig jaar werd de lijn van de familieband opgepakt met de vader en zoon die naar het Noorderlicht afreisden en nu dus een klassiek liefdesverhaal. Net als vorige jaren is de productie in handen van Pink Rabbit. 

‘Elk jaar proberen we Nederland in het hart te raken met een meeslepend verhaal’, aldus Michael Kastelijns van Staatsloterij. Anouk Zink, managing director van TBWA\Neboko: ‘Met dit verhaal, waarin de hoofdrolspeler kiest voor de liefde in plaats van het Oudejaarslot, willen we mensen inspireren om te kiezen voor wat hen écht gelukkig maakt. Wij beschouwen de Oudejaarscampagne als een jaarlijks hoogtepunt voor Staatsloterij, maar óók als een uitdaging om te laten zien hoe mooi en relevant ons eigen vakgebied kan zijn.’ 

De campagne van 2023 gaat zondagavond in première op alle tv-zenders en wordt tussen 10 en 31 december uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht.

'Geloof in geluk'

Credits
Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Michael Kastelijns, Femke Vermeulen, Arno de Jong
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: Hammerfest
Online doorvertaling: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab
Productiemaatschappij: Pink Rabbit   
Offline edit: MRTN
Sound design: Public Audio
Muziek: Jorrit Kleijnen
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in