De Loden Leeuw voor de irritantste tv-reclame gaat dit jaar naar Haribo, waarin volwassenen met kinderstemmetjes te horen zijn. Marijke Helwegen werd verkozen tot vervelendste BN'er in een commercial.
Consumentenprogramma Radar (AvroTros) reikt de prijs jaarlijks uit als tegenhanger van de Gouden Loeki voor de populairste commercials.
Winnaar Haribo was niet aanwezig in de studio, maar Patrick Tax (marketing & customer development director) nam de prijs wel in ontvangst van presentator Antoinette Hertsenberg, die naar het hoofdkantoor in Breda was afgereisd. Omdat de commercial in verschillende landen ook andere reclameprijzen heeft gewonnen, leek hij niet onder de indruk van deze door het publiek gekozen ontmoedigingsprijs.
In de door SuperRebel gemaakte commercial - die overigens uit 2016 dateert - zijn volwassenen met kinderstemmen te zien die brainstormen over snoep.
Haribo kreeg 51 procent van de stemmen. Hornbach en Lampdirect waren de andere genomineerden.
Helwegen kreeg 45 procent van de stemmen. Ze is te zien in een reclame van SecuStrip. Paul Haenen (Pricewise) en Sjaak Swart (Toto) maakten ook kans op de 'prijs'. Er werd nog campagne gevoerd om de rappende Sjaak Swart te laten winnen, onder meer via Veronica Insight, maar dit mocht niet baten.
Vorig jaar wonnen a.s.r. en René Froger.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Vooral die meneer die ''Ninja'' roept, spant de kroon.
Hoe is het mogelijk dat die met de Loden Leeuw werd beloond.
Ik zal maar niet zeggen van welke STER reclame ik wel walg.
Erg goed van Haribo om dat reclame-spotje niet van de TV af te halen.
In ieder geval geniet IK er iedere keer nog van. Vandaag 6-1-'20 was die nog op TV.