Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne om geld in te zamelen voor kinderen die in armoede leven, want 'Armoede is niet eerlijk'. In de campagne laat het de ‘andere kant’ zien van eurobiljetten om duidelijk te maken dat geld een barrière opwerpt voor veel kinderen in armlastige gezinnen.
Voor de campagne, ontwikkeld door het Bureau van Talpa Network, zijn de huidige eurobiljetten geïllustreerd. Door de op de biljetten afgebeelde ramen, deuren en poorten, - die gesloten zijn voor veel kinderen in armoede - zien arme kinderen de wereld waaraan ze geen deel kunnen nemen.
Doodnormale dingen niet vanzelfsprekend
De geïllustreerde biljetten moeten duidelijk maken dat voor kinderen die opgroeien in armoede doodnormale dingen als nieuwe schoenen, schoolspullen, een verjaardag vieren en meegaan op schooluitjes niet vanzelfsprekend zijn omdat er geen geld is. ‘De andere kant van het biljet.’
Sinds 2013 helpt de door Linda de Mol opgerichte Linda Foundation gezinnen die het financieel zwaar hebben. Volgens de stichting is dit nodig omdat één op de negen kinderen in armoede leeft en dit aantal stijgt.
'Hausse aan nieuwe armen'
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur Linda Foundation wil meer arme gezinnen steunen: ‘Het ‘buitengesloten’ voelen beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is op een mooie manier tot uiting gebracht in de campagne. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat wij ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.’
De nieuwe Linda Foundation-campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!