De Britse Lidl heeft in een kerstcommercial concurrent Aldi op de hak genomen. In het spotje wordt Aldi's kerst-mascotte Kevin the Carrot - die al vijf jaar de hoofdrol speelt in de spotjes van de Duitse discounter - met een vork geprikt tot de tranen in zijn ogen springen. Vlak voor de brute misdaad roept Lidl: 'Wij hebben geen schattige karakters nodig als onze wortels zo goed smaken.'
De video is een parodie op de mierzoete kerstcommercials van de supermarkten die de feestdagen al jarenlang domineren. Hoewel het spotje start op dezelfde zoetgevooisde wijze als die van de concurrentie, verandert die toon snel.
De commercial Big On a Christmas You Can Believe In start met een klein meisje dat een roodborstje een taartje geeft. De mooie vriendschap die lijkt te ontstaan wordt echter bruut onderbroken. ‘Zes luxe pies, 1,49 pond!’, verschijnt er plots in beeld. Met het typische Britse sarcasme worden vervolgens de feestartikelen van Lidl zoals de kersttrui en de kalkoen toegezongen.
Luchtig
'We wilden dat onze kerstcommercial dit jaar op een luchtige manier laat zien dat met Lidl-kwaliteit en prijzen iedereen in een mooi kerstfeest kan geloven', zegt commercieel directeur Ryan McDonnell van Lidl in Groot-Brittannië tegen Britse media. 'We hebben dit jaar allemaal wat verlichting nodig.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!