Iedereen kan iets doen tijdens de klimaattransitie. Dat is de boodschap van de overheidscampagne, waarin burgers en bedrijven worden gestimuleerd om groene keuzes te maken. De campagne is een gezamenlijk initiatief van vier ministeries.
Jim verspilt minder voedsel, Saïd isoleert zijn zolder en familie Peters bouwt een duurzaam huis. In de campagnevideo (te zien hierboven) komen allerlei mogelijkheden voorbij over hoe je duurzamer kunt leven. Op de bijbehorende website kunnen mensen een test maken en krijgen persoonlijke bespaartips. Ook staat per onderwerp – zoals dakisolatie, vloerisolatie en tochtbestrijding – persoonlijke verhalen op de site. Sophie en Jeroen vervangen bijvoorbeeld hun gloei- en halogeenlampen door ledlampen.
Naast de duurzame consument kan ook de marketeer zijn hart ophalen aan de overheidscampagne. Diverse bedrijven en maatschappelijke organisaties doen mee, waaronder Bol.com en Lidl. Voor deze merken lijkt de campagne een uitstekende gelegenheid om duurzame producten te promoten. Lidl wil de harten van milieubewuste consumenten winnen met de tekst: ‘Door boodschappen te doen bij Lidl doet u heel gemakkelijk ook wat. Zo bieden we een breed assortiment met producten voorzien van keurmerken die extra milieu eisen stellen.'
Bol.com pikt ook een graantje mee door mensen te verwijzen naar een webpagina waar diverse waterflessen, bamboe rietjes en herbruikbare boterhamzakjes te bestellen zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!