Kumpany ontwikkelt een activatie voor HBO-serie House of Dragons

De Europese première staat in het teken van een fysieke en online activatie, verzorgd door Kumpany.

Een onderdeel van de activatie
Afbeelding: aangeleverd

HBO Max lanceert de nieuwe serie House of the Dragon op zijn streamingsdienst en organiseert daar een Europese première omheen. Merkactivatiebureau Kumpany heeft er een activatie voor verzorgd in de Beurs van Berlage (Amsterdam). Baas PR organiseert het fysieke evenement en verzorgt de pr. 

De activatie werd geopend bij de seriepremière (donderdag) en is vrijdag en zaterdag 12 en 13 augustus toegankelijk voor het publiek.

Fysieke activatie

In de beurs is een fysieke activatie te vinden in de vorm van een gang met allerlei sensoren. Bezoekers lopen door drie ruimtes en zien diverse elementen uit de HBO-serie, waaronder een groot schedel van een draak, een nest met drakeneieren en een grote troon. Kumpany heeft de activatie ontwikkeld en geproduceerd en zegt inspiratie opgedaan te hebben uit de HBO Max-activatie van een beurs in de Verenigde Staten. 

Een deel van de activatie reist na Nederland door naar andere Europese landen voor lokale activaties daar.

Bredere campagne

Kumpany heeft naast de fysieke activatie ook een bredere campagne ontwikkeld rondom House of the Dragon. Het bedrijf spreekt van een internationale campagne voor online en out of home. In die laatste categorie gaat het onder meer om trams, billboards en digital out of home. 

Seizoen een van House of the Dragon is een tiendelige serie die vanaf 22 augustus te zien is op HBO Max. De streamingsdienst was eerder deze week in het nieuws omdat 'ie volgend jaar samengaat met Discovery+. Hoeveel Nederlandse abonnees HBO Max heeft blijft officieel geheim. Een derde partij sprak in mei van meer dan een half miljoen Nederlandse abonnees, een paar maanden na de release van de streamingsdienst. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie