Kruidvat presenteert EK-campagne met André Hazes: ‘Wij zijn Oranje’

'Gouden' EK-gadget en livestream-event met de volkszanger moeten de campagne kracht bijzetten om Nederland alvast 'op te warmen.'

Kruidvat presenteert EK-campagne met André Hazes: ‘Wij zijn Oranje’
DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

‘Wij zijn Oranje’, dat is de titel van de nieuwe EK-campagne van drogisterijketen Kruidvat. Het betreft een samenwerking met volkszanger André Hazes, die ook het gelijknamige lied vertolkt dat in de commercial te horen is. De discountdrogist introduceert daarnaast als onderdeel van de campagne een 'gouden' naamketting als EK-gadget. Klanten ontvangen deze bij de aanschaf van twee Unilever-producten. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat.

'Kruidvat voor iedereen'

Brenda Smith, director marketing & customer experience bij Kruidvat, vergelijkt Kruidvat met het EK-volksfeest: ‘Het is er allebei voor iedereen.’ Volgens haar is het dan ook André Hazes die als volkszanger als geen ander in staat is om Nederland in de stemming te brengen voor wat ‘ongetwijfeld een geweldige voetbalzomer gaat worden.’ Er is ook een videoclip van het nummer ontwikkeld naast de commercial.

'Niet typische EK-campagne'

Over de campagne vertelt Smith dat de winkelketen geen typische EK-campagne wilde neerzetten. ‘Ja, we hebben een zanger. Ja, we hebben een lied. Ja, we hebben een gadget. Maar we zetten de commercial eigentijds neer met een hoofdrol voor ons eigen Kruidvat gezin: Lies en haar kinderen. Tegelijkertijd wilden we ook een beetje de draak steken met de Oranje-koorts.’ In de commercial is te zien dat ook Kruidvats' Lies uiteindelijk gegrepen wordt door de Oranje-koorts en Wij zijn Oranje zingt. 

Oranje-gadget

De EK-gadget, de ‘Oranje’ naamketting, is volgens Kruidvat de gebruiken om te laten zien van wie ze houden of op wie ze trots zijn, zoals ‘veel mensen een ketting dragen met de naam van een geliefde.’ Uiteraard kan er ook Oranje staan uit liefde voor het Nederlands Elftal.

De Wij Zijn Oranje-commercial en videoclip

Wij Zijn Oranje commercial | Kruidvat EK campagne
André Hazes - Wij Zijn Oranje

Livestream-event

André Hazes is volgens het merk niet alleen te zien in de EK-campagne zelf. De keten kondigt ook aan dat het samen met Hazes werkt aan een livestream-optreden dat de winkelketen de Grootste Warming-Up van Nederland noemt. Het Oranjefan-event, uitgezonden op 10 juni, is volgens Kruidvat voor heel Nederland toegankelijk en wordt gedeeld via de socials om Nederland vast op te warmen voor het EK.

De campagne wordt uitgerold op tv, online, op de socials en via alle winkels van Kruidvat.

Bekijk hier het Overzicht Oranje-campagnes 2021 van Adformatie.

Credits:

Verantwoordelijk vanuit klant:          Deborah Klein, Ingeborg Ligteringen

Bureau:                                               DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

Mediabureau Online:                         GHG

Mediabureau RTV:                              Initiative

Social Media:                                      Blossom

Concept:                                             Link Business Creatives

Platenmaatschapij:                             8Ball

Management André Hazes:                ADJ Produkties

Videoproductie:                                  COOL creative

PR:                                                       NewsLab

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie