Publieke omroep KRO-NCRV haakt in op de Europese finale die Feyenoord woensdagavond tegen AS Roma speelt. De omroep geeft hiermee een vervolg op de al langer lopende campagne #Spreekjeuit, waarin (oud-)voetballers zich uitspreken tegen homofobie op de tribunes en op het veld.
De campagne richt zich specifiek op bewoners van Rotterdam en fans van Feyenoord in de Maasstad. De inhaakcampagne bestaat uit digitale abri’s rondom De Kuip, een animatie van stadion De Kuip in regenboogkleuren en een 1/1 pagina in het AD Rotterdams Dagblad met de tekst ‘Samen naar de finale, samen voor rood-wit, samen tegen homofobie’.
KRO-NCRV: ‘Op het voetbalveld en de tribunes moet het altijd gaan om de kleur van je voetbalhart, niet om wie je bent of op wie je verliefd bent. Dat maakte onze serie De roze supporters op NPO3 half mei nog eens extra duidelijk.’
Met de campagne zegt KRO-NCRV niet alleen een thema met (eigen) media te willen agenderen, maar ook mensen in beweging krijgen om de wereld voor iedereen een stukje mooier te maken.
Credits:
Concept en copy: KRO-NCRV
Vormgeving: Admore.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!