‘Wifi moet het altijd doen.’ Dat is de gedachte waar de nieuwe campagne van KPN op is gebaseerd. Met de campagne introduceert de provider daarom een vernieuwde Wifi Manager. Hiermee moeten klanten in een paar stappen het maximale uit hun wifi halen. De campagne is ontwikkeld door DentsuAchtung.
Wifi Manager
Volgens KPN is haperende wifi een van de grootste wifi-ergernissen. De provider geeft daarbij aan dat het een belangrijke redenen is om over te stappen naar een andere aanbieder. Toch, zo stelt KPN, kan de wifi met een paar ingrepen al verbeterd worden. De Wifi Manager-tool moet het voor KPN-klanten eenvoudig maken om zelf hun wifi te optimaliseren en te verbeteren.
'Verstoort de flow'
In de commercial is te zien irritant haperende wifi kan zijn. Creative directors Gijs Sluijters en Joris Tol vinden dat niet werkende wifi de dagelijkse routine zelfs verstoort. ‘Het haalt je letterlijk uit je flow. In de film zie je hoe een kat en zijn baasje uit hun flow worden gehaald door slechtfunctionerende wifi, flow die er bij de buren wel is.’
De KPN-commercial
Campagne-uitrol
De campagne is volgens DentsuAchtung primair gericht op alle KPN-klanten en uitgewerkt op touch, tell en sell-niveau met als doel om de klanten te activeren hun wifi te optimaliseren met manager-tool. De campagne wordt naast online video en tv ook uitgerold op online display, radio en buitenreclame.
Als onderdeel van de campagne presenteert KPN ook de Wifi Monitor, dit is een onderzoek naar wifi-gebruikerservaringen.
Lees ook: KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!