Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN wil dat wifi het altijd doet

De provider lanceert een nieuwe campagne waarin het de Wifi Manager-tool introduceert die klanten moet helpen hun wifi te optimaliseren.
KPN wil dat wifi het altijd doet
KPN wil dat wifi het altijd doet
KPN wil dat wifi het altijd doet
KPN wil dat wifi het altijd doet

‘Wifi moet het altijd doen.’ Dat is de gedachte waar de nieuwe campagne van KPN op is gebaseerd. Met de campagne introduceert de provider daarom een vernieuwde Wifi Manager. Hiermee moeten klanten in een paar stappen het maximale uit hun wifi halen. De campagne is ontwikkeld door DentsuAchtung.

related partner content for mobile comes here

Wifi Manager

Volgens KPN is haperende wifi een van de grootste wifi-ergernissen. De provider geeft daarbij aan dat het een belangrijke redenen is om over te stappen naar een andere aanbieder. Toch, zo stelt KPN, kan de wifi met een paar ingrepen al verbeterd worden. De Wifi Manager-tool moet het voor KPN-klanten eenvoudig maken om zelf hun wifi te optimaliseren en te verbeteren. 

'Verstoort de flow'

In de commercial is te zien irritant haperende wifi kan zijn. Creative directors Gijs Sluijters en Joris Tol vinden dat niet werkende wifi de dagelijkse routine zelfs verstoort. ‘Het haalt je letterlijk uit je flow. In de film zie je hoe een kat en zijn baasje uit hun flow worden gehaald door slechtfunctionerende wifi, flow die er bij de buren wel is.’

De KPN-commercial

KPN Wifi Katten

Campagne-uitrol

De campagne is volgens DentsuAchtung primair gericht op alle KPN-klanten en uitgewerkt op touch, tell en sell-niveau met als doel om de klanten te activeren hun wifi te optimaliseren met manager-tool. De campagne wordt naast online video en tv ook uitgerold op online display, radio en buitenreclame. 

Als onderdeel van de campagne presenteert KPN ook de Wifi Monitor, dit is een onderzoek naar wifi-gebruikerservaringen.

Lees ook: KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat

Credits:

Opdrachtgever: KPN

Concept & Strategie: DentsuAchtung

Regisseur: Mattias Schut

Productie: Holy Fools

Media: Mindshare, ABC en Greenhouse

Edit: Brian Ent

Online en grading: De Grot

Music: Massive

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in