KNGF Geleidehonden vraagt met een nieuwe video aandacht voor de impact van vuurwerk op mensen met een beperking of trauma én hun hulphond. In de tv-commercial, hieronder zichtbaar, is te zien hoe een ex-militair in een winkelstraat schrikt van knalvuurwerk en zich weer in een oorlogsgebied waant. Haar hulphond, opgevoed om het baasje op zulke momenten weer rustig te krijgen, schrikt zelf ook van het vuurwerk en kan zijn taak daarom niet goed uitoefenen.
De video roept aan het einde op om de petitie voor een permanent vuurwerkverbod te ondertekenen. Deze jaarwisseling geldt er een vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten vanwege de drukte in de ziekenhuizen door coronapatiënten. KNGF pleit voor een permanent vuurwerkverbod, net zoals verzekeraar Achmea onlangs een commercial lanceerde om aandacht te vragen voor de schade en slachtoffers die vuurwerk veroorzaakt.
Vierde video in de reeks
KNGF - een non-profitorganisatie - heeft de video laten ontwikkelen door animatiestudio Colorbleed. HAEVN heeft de muziek gecomponeerd. Selmore Creative Agency verzorgt de campagne.
Het is de vierde video volgens de strategie van het eerder aangekondigde merkthema 'KNGF opent werelden'. De derde video werd genomineerd voor een Gouden Loekie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!