Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM maakt commercial over reislustige baby

Hij gaat op ontdekkingsreis, wordt baas bij een groot bedrijf en ontmoet de liefde van zijn leven tijdens het sabbelen op schelp.
KLM_baby
KLM_baby

Vliegtuigmaatschappij KLM wil laten zien welke rol het kan spelen in iemands leven. Daarom lanceert het merk de campagne ‘Maak je wereld groter’. In de schattige video is te zien hoe een baby opgroeit met KLM. De boodschap is: 'Waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe’. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.

related partner content for mobile comes here

‘KLM is de laatste jaren voornamelijk zichtbaar geweest met salescampagnes, zoals Kofferpakkers, Werelddeal Weken en Package Deals. Maar KLM kan ook een rol vervullen in het leven van Nederlanders', verklaart Femke de Zeeuw, director marketing communications & brand KLM Nederland. 'Dit willen we laten zien met de campagne, waarin de focus ligt op het opbouwen van merktrouw.'

Liefde op het eerste gezicht

De campagne moet positieve emoties koppelen aan het merk, vult Esther te Pas, managing director bij DDB Unlimited, aan. ‘Omdat we niet elke dag een vliegticket kopen, is een merkcampagne als deze belangrijk vanuit salesoogpunt. Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het hopelijk langer in het geheugen hangen en vergroten we de merkvoorkeur.’

De commercial begint met een baby die in een ledikant ligt. ‘Hé baby, welkom op deze wereld’, zegt de voice-over. ‘Die lijkt nu nog klein, maar hij is groter dan je denkt. Er komt een dag dat je de wijde wereld intrekt.’ Vervolgens komen er allerlei toekomstscenario’s voorbij: de baby gaat op ontdekkingsreis, probeert sushi en ontmoet de liefde van zijn leven. De voice-over sluit af met de tekst: ‘Ja baby, de wereld ligt aan je voeten. En waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

"Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het hopelijk langer in het geheugen hangen en vergroten we de merkvoorkeur", zegt Esther te Pas. En gelijk heeft ze. 'Hopelijk' kan weggelaten worden, want er zijn diverse studies en recent ook een MRI-studie van ons, die aantoont dat dit het geval is. 'Hopelijk' doet suggereren dat juist dít aspect niet onderzocht is, terwijl dat vandaag de dag prima kan. 'Wiring' is heel goed terug te vinden in het brein.

Micheal Janssens

Ik kan me nog een tijd herinneren dat hier ook de makers werden genoemd, is er een reden dat dat niet meer gebeurd?

Hugo Spruit

Misleidend
HS

hugo spruit
vr 29-3-2019 15:20
Verzonden items
Aan:
info@klm.nl;
Beste KLM,
graag wil ik mijn ongenoegen uiten over jullie nieuwe commercial waarin een beeld geschetst wordt dat jullie de wereld van een baby'tje groter maken.
Ik vindt het zeer misleidend en triest dat een vliegmaatschappij als KLM met een onverantwoord grote impact van het broeikasgas CO2 met als gevolg klimaatverandering.
Dat jullie in deze commercial durven te stellen dat jullie "de wereld van deze baby groter maken". Maar bij de noodzakelijke maatregelen die genomen moeten worden om het veranderende klimaat en daarmee de mensheid op aarde een toekomst te geven. Dat KLM(en schiphol ook) niet z'n verantwoordelijkheid neemt en vliegen ontmoedigt en de een terechte belasting betalen voor jullie onevenredig grote vervuiling.
Daarom is deze commercial misplaatst en misleidend want dit kind en hele vele anderen gaan de gevolgen van de onverantwoorde luchtvaart-sector het ergste merken.

Ellen

Wie is deze voice-over? Wij hebben er discussie over hier.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in