De campagne ‘Power of Globe Trade’ legt uit welke rol DHL speelt bij internationaal zakendoen. Het distributiebedrijf bezorgt onder andere wol uit Mongolië naar alle uithoeken van de wereld, en brengt een noodvervangende satelliettelefoon naar Antarctica. Maar dat niet alleen: ook gitaren, trompetten en vleugels van Thomann reizen met DHL naar de verste uithoeken van de aarde.
The sky is the limit
Hans Thomann, de oprichter van Thomann, opende in 1968 zijn muziekwinkel in het piepkleine Duitse dorpje Treppendorf, dat 191 inwoners telt. Thomann verkocht eerst instrumenten vanuit zijn rugzak, maar sinds hij een webshop heeft geopend is the sky the limit. DHL bezorgt dagelijks 20 duizend pakketten voor Thomann naar muziekliefhebbers in 140 landen, dat is de boodschap van de reclame.
De campagne is gemaakt in samenwerking met 180 Kingsday en laat zien hoe kleine winkels zoals Thomann door DHL wereldwijd producten kunnen leveren. Executive creative director Kalle Helzen van 180 Kingsday: ‘We hebben het soms over de negatieve effecten van globalisering, dit verhaal laat juist de kracht ervan zien.’
DHL is niet de eerste dienstverlener die met reclame - ingestoken als waargebeurd verhaal - uitlicht hoe personen door hen zijn groot geworden. WeTransfer heeft onlangs een documentaire reeks gelanceerd over de rol die het platform vervult voor artiesten. Wanneer kunnen we een soortgelijke campagne verwachten van Airbnb, Uber of Spotify?