Klaverblad Verzekeringen komt met de campagne ‘Maak plaats voor groen’. De langlopende storytell-campagne moet mensen stimuleren tegels in hun tuin te vervangen door groen om zo schade en gedoe als gevolg van wateroverlast te voorkomen. Nederland heeft namelijk steeds vaker last van hevige regenbuien. De campagne is ontwikkeld door GUC Agency.
‘We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen’, vertelt Julia Linders, brandmanager van Klaverblad. ‘Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.’
Gefaseerde campagne
De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne wordt verder uitgerold via tv, social, website, PR en een samenwerking met Intratuin.
De campagne bestaat uit drie fases met een focus op informatie, inspiratie en activatie. In de eerste fase wordt het publiek geïnformeerd over de gevolgen van extreem weer door middel van berichten via social media, online video’s, een nieuwsbrief naar klanten en de commercial ‘Calamiteiten’. Via een online platform is het mogelijk om verschillende blogs te lezen en een video te bekijken met meteoroloog Diana Woei.
Fase twee richt zich op inspireren, waarbij Klaverblad tegels gaat vervangen om zo de gevolgen van extreem weer te verkleinen. In de derde fase worden Nederlanders aangespoord zelf aan de slag te gaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!