KFC lanceert een nieuwe multiculturele campagne: United by the Bucket. De fastfoodketen wil met de commercial duidelijk maken dat multiculturaliteit geen beperkende factor is om te groeien als samenleving en dat diversiteit juist omarmd moet worden en, net als kip, gedeeld. Zo vertelt KFC dat het Kolonel Sanders zelf was die in de begintijd van de keten al miljonairs en vrachtwagenchauffeurs aan dezelfde tafel plaatste. Dit om aan te tonen dat het niet uitmaakt hoe verschillend mensen zijn, want een emmer met kip brengt iedereen, hoe divers ook, dichter bij elkaar.
‘United by the Bucket’, bedacht door het creatieve bureau Cloudfactory, is volgens KFC een project waar al een tijd aan gewerkt werd voordat corona de kop opstak. Het Amerikaanse bedrijf laat weten dat de diversiteits-campagne niet in relatie staat tot de eerder stopgezette Finger Licking Good-campagne. Deze werd in het licht van de coronamaatregelen als ongepast ervaren door het publiek.
Geloofsovertuiging
De campagne-video rust op het fundament van ‘samen sta ik sterk’ en belicht daarom enkele hoogtepunten van ervaringen die opgedaan worden als personen zich openstellen en een emmer kip delen met onverwachte en verbazingwekkende mensen. De dansers, KFC-medewerkers, mode-ontwerpers en de zwarte unicorn die acte de presence geven in de video, zijn volgens het bedrijf uit Kentucky originele ‘movers en shakers’. 'Ze willen op een originele manier iets bijdragen aan de samenleving.'
'Originaliteit delen'
Sandrine Le Goff, creative partner van Cloudfactory over de story van de campagne: ‘Een verhaal over hoe alle 'originals' zelfverzekerd genoeg zijn om hun originaliteit met anderen te delen, samengebracht rondom een bucket, het icoon van foodsharing in de straatcultuur.’
De United by the Bucket campagne bestaat uit film, online, social, out of home en employer branding.
Lees ook: ‘Finger licking’ good’-campagne tijdens corona slecht ontvangen