Een nieuwe vriend die niet in de auto past? In zijn nieuwe commercial maakt online autoplatform Autotrack duidelijk dat zijn team klaarstaat om hulp te bieden bij de zoektocht naar de ideale auto.
Het filmpje is onderdeel van een nieuwe campagne die vandaag van start gaat. Er zijn tv-, radio- en online-commercials, maar ook printadvertenties, digitale campagnemiddelen en online-content en explainervideo’s. Daarnaast is er een B2B-campagne ontwikkeld waarin het team ook de hoofdrol speelt.
De campagne is het eerste werk van Joe Public Amsterdam, dat na een pitch werd gekozen door Autotrack, een onderdeel van Automotive Mediaventions (DPG Media en Mediahuis).
‘Na het pitchtraject zijn we vol gas aan de gang gegaan om binnen een paar weken deze grote productie gerealiseerd te krijgen’, zegt Antoine Houtsma, managing director bij Joe Public Amsterdam.
Versimpelde pay-off
Het bureau won de competitie vanwege zijn ‘creatieve benadering en diepgaande begrip van onze missie’, zegt Ingrid Spierts, verantwoordelijk voor marketing bij Automotive Mediaventions. ‘Ze hebben ons overtuigd dat ze de juiste keuze zijn om ons verhaal te vertellen en de ervaring van onze gebruikers te versterken.’
Voor de nieuwe campagne is de oude regel ‘Check, check, AutoTrack’ in een vernieuwd en versimpeld jasje teruggekeerd: ‘Check. AutoTrack’. Dit komt in de campagne steeds terug als het antwoord op een vraag, en naast de pay-off is het tegelijkertijd een oproep om het te bekijken of ervaren op AutoTrack.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!