Overslaan en naar de inhoud gaan

Joe Buck op nummer 1 in de Reclamemuziek Top 40 aller tijden

In het NPO Radio 2-ochtendprogramma 'Jan-Willem Start Op’ is de Reclamemuziek Top 40 aller tijden bekend gemaakt.
Top 40
© Top 40
Top 40
© Top 40

Joe Buck wist met zijn nummer 'The Way You Take Time' voor de commercial van supermarktketen Plus de meeste stemmen te trekken. In de top-10 staan ook veel reclameklassiekers, waaronder People gotta move (ANWB), 15 Miljoen Mensen (Postbank), Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt (Douwe Egberts) en Morning Has Broken (Wereld Natuur Fonds). Tussen 22 november en 15 december kon het publiek stemmen op hun reclamefavorieten. In totaal werden er  41.242 stemmen uitgebracht.

related partner content for mobile comes here

Goed eten is samen eten - voorjaar 2019

De Reclamemuziek Top 40 aller tijden is een landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. Dit jaar werd deze verkiezing voor het eerst georganiseerd door de Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl.

Erik de Zwart (voorzitter Stichting Nederlandse Top 40): ‘De reclamewereld heeft allang begrepen dat muziek zorgt voor een extra dimensie en overtuigingskracht in een commercial. En dat het dan ook in sommige  gevallen tot groot succes voor de makers kan leiden, is ook weer extra meegenomen.’

Richard Otto (uitgever Spreekbuis.nl): ‘De populariteit van deze eerste editie van de Reclamemuziek Top 40 aller tijden laat zien dat reclame ook door veel mensen wordt geapprecieerd en zelfs als muziek in de oren kan klinken.’

Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie): ‘Het is een prachtige lijst geworden die laat zien hoe belangrijk muziek en geluid kan zijn voor merken die door het publiek omarmd willen worden.’

Vrijdag 20 december zenden radio-dj’s Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes tussen 18:00 en 22:00 uur de gehele hitlijst op NPO Radio 2 uit.

Top 10/40
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in