Moet je een six pack, strakke kont of een thigh gap hebben? Dat moet jezelf bepalen, is de boodschap van de Basic-Fit-campagne. Met de actie introduceert het merk zijn nieuwe merkbelofte ‘Go For It’.
Sporten, gezond eten en een geweldig lichaam hebben; door de komst van Instagram lijkt deze druk alleen maar toe te nemen. Maar fit voelen wordt niet bepaald door je maat of vorm, zegt Erica Van Vonderen, international marketing & e-commerce manager Basic Fit. ‘Het gaat erom dat je je fit en gelukkig voelt, en dat verschilt per persoon.’ De bijbehorende merkbelofte ‘Go For it’ is bedacht door bureau VBAT.
'Prachtige vrouw'
In de campagne (bureau: Big Shots) komen verschillende type mensen voorbij en zij sporten allemaal op hun eigen manier. Op deze manier wil de keten veroordelen binnen de sportwereld ontkrachten en fitness toegankelijk maken voor iedereen. Tot nu toe zijn de reacties positief. Op Facebook staan veel positieve reacties. 'Prachtige vrouw', zegt de een. 'Mooi, een keer wat anders dan alleen maar slanke, gespierde meiden', zegt de ander.
De campagne loopt in vijf landen waar Basic-Fit actief is - Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje - en wordt de actie uitgerold op social media en radio.
Sluit aan
Basic-Fit maakte al eerder een campagne die moeten breken schoonheidsidealen. Zo haalde het merk in samenwerking met Rumag een 1-aprilgrap uit door te claimen dat er een 'Selfie-Zone' zou komen. Hiermee wilde Basic-Fit jongeren confronteren met de over de top fitnesstrends die nu gaande zijn (zoals een selfie maken in de spiegel van je fitte lichaam of açaí bowl).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!