Openstaan voor verrassingen door in het opwindende onbekende te stappen. ‘Wie dat durft is een Meister’. Dat is in een notendop de nieuwe strategie van Jägermeister en tevens de basis van de nieuwe campagne (bureau: Indie).
In de eerste campagnefilm wordt een groep vrienden uitgenodigd om naar een onverwachte locatie te komen. Dat blijkt een booreiland gebracht te zijn waar ze een ‘uniek en geweldig feest’ meemaken. De wijsheid – een zogenoemde ‘Meister Wisdom’ – waar de commercial mee wordt afgesloten, luidt: ‘excitement lies in the unknown’.
Meister Wisdom
Verschillende van die ‘Meister Wisdoms’, bedoeld als prikkelende wijsheden, gaan in de komende commercials onder dit concept een rol spelen.
Volgens de senior brand manager van Jägermeister, Kas Knikkink, blijft het merk met deze strategie en dit idee dicht bij de kern van het merk. ‘Maar we spreken een nog bredere doelgroep aan dan voorheen. Want meer spanning en sensatie, het doorbreken van je normale patronen… wie wil dat nou niet? Met terugwerkende kracht is dit al jaren de kern van onze events en activaties; met deze communicatie maken we een slag qua consistentie en worden ze nog herkenbaarder en spannender.
De campagne is nu te zien in social en digital. Later volgen onder andere televisie, cinema en outdoor advertising.
Credits
Creative Agency : Indie Amsterdam
Client : Kas Knikkink, Trix Klerks, Patricia Sung & Jörg Staege
Strategie: : Indie en Margot Bouwman
Production Company : Popcorn Brain
Director : Emily McDonald
Photographer : Dennis Branko
D.O.P. : Henry Lockyer
Editor : Sophie Friederichs
Post-Production : Dead Pixel
VFX Supervisor : Tim Smit
Grading : BLACK KITE
Music : Go GoldenJunk
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!