Premium

Interfloor lanceert landelijke naamsbekendheidcampagne met Dirk Zeelenberg

Het vloerenbedrijf gebruikt onder andere een tv-commercial waarin het zijn vloeren promoot.

Afbeelding: Interfloor

Vloerenbedrijf Interfloor bestaat bijna tweehonderd jaar en zegt marktleider te zijn in de branche, maar merkt dat zijn naamsbekendheid onder consumenten nog wel een zetje mag krijgen. Daarom lanceert het een landelijke naamsbekendheidcampagne, inclusief zijn eerste tv-commercial. In die commercial is een hoofdrol weggelegd voor Dirk Zeelenberg – althans, zo lijkt het.

In de dertig seconden durende commercial bereidt Zeelenberg – vooral bekend als acteur – zich thuis voor op de tekst en uitstraling van zijn nieuwe rol. Totdat hij de woonkamer binnenloopt en Interfloor-personeel een nieuwe vloerrol over zijn bestaande vloer legt. En dan blijkt de commercial om die nieuwe vloer te draaien. ‘De hoofdrol in jouw interieur’, luidt de slogan.

Geen producten bij naam

De commercial toont bewust geen vloeren bij naam, maar laat verschillende vloeren in de woning zien. De campagne draait namelijk om het vergroten van de naamsbekendheid van Interfloor, verklaart marketingmanager Joël Houtman van IQ-Media. Zijn mediabureau heeft een groot deel van de campagne, inclusief het concept en de productie van de tv-commercial, ontwikkeld. Het bureau werkt nu een jaar voor Interfloor en dit is de eerste grote campagne voor het vloerenbedrijf. IQ-Media heeft verder onder meer Mandemakers Groep en Uitgekookt als klanten en doet de vormgeving van tv-programma’s op onder andere RTL 4.

Commercial op NPO-zenders

De tv-commercial wordt in februari, maart en april op primetime uitgezonden op NPO 1, 2 en 3. Er is onder andere voor de publieke omroep gekozen omdat reclames rond programma’s zichtbaar zijn in plaats van als onderbreking, zegt Houtman. ‘Daarnaast hadden wij al goede contacten met de STER, hanteren zij een aantrekkelijke prijsstelling en bereiken we via deze zenders de doelgroep.’

De Interfloor-campagne is behalve op tv ook zichtbaar via sociale media (YouTube, Instagram, Pinterest en Facebook), banners, advertenties via Google, een actiepagina op de website en een speciaal inspiratiemagazine. In mei evalueren Interfloor en IQ-Media de campagneresultaten om te bepalen of de naamsbekendheidactie – eventueel in een andere vorm – voorgezet zal worden.

Langere samenwerking

Een langere samenwerking met Zeelenberg is een optie, geeft Houtman desgevraagd aan. ‘Interfloor dacht na over welke acteur goed zou passen bij deze campagne, kwam bij Zeelenberg uit en had een klik met hem. Het is een sympathiek persoon met de juiste uitstraling en Interfloor staat ervoor open om de samenwerking te verlengen.’ Het vloerenbedrijf heeft Zeelenberg voor één jaar vastgelegd.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie