Premium

Insta-takeover door koe Liesje22 in nieuwe Visit Twente-campagne

Visit Twente wil Nederlanders in quarantaine inspiren om straks, als het weer mag, naar Twente te komen

Cowfluencer Liesje22 bij Pelmolen ter Horst - Visit Twente
Vincent Croce

Met de nieuwe social-campagne van VisitTwente.nl wil de organisatie de schoonheid van Twente laten zien door de ogen van koe Liesje22. De campagne, ontwikkeld door Lemon Scented Tea, introduceert de eerste cowfluencer ter wereld. Dit omdat de populaire influencers zich aan de coronavoorschriften dienen te houden en ze niet mogen reizen. Met de Instatakeover van koe Liesje22 wil opdrachtgever Twente Marketing Nederlanders inspireren naar Twente te komen wanneer dat straks weer mogelijk is. Liesje22 laat met de boodschap: ‘Nu nog even binnen blijven, straks weer #tijdzatintwente’, de mooiste plekjes van de streek zien.

Instagram take-over

Lemon Scented Tea, het bureau dat verantwoordelijk is voor de visual identity, strategy en merkcampagne ‘Tijd zat in Twente, geeft aan dat Liesje22 de komende 3 weken het Twentse Instagram-account overneemt en om de volgers mee te nemen op haar avonturen. Volgens het bureau post Liesje22 elke dag een hotspot uit de regio op Instagram.

Quirine ter Haar, merkleider Twente Marketing: ‘Terwijl de mens binnen blijft, zie je op steeds meer plekken dieren, waar ze normaal niet gezien worden. Ook onze Liesje22 raakt nieuwsgierig wat Twente nog meer te bieden heeft, naast het voor haar bekende weiland. Dus waar we normaal influencers op bezoek krijgen in de regio, bieden we nu een podium aan een cowfluencer. Zo kunnen we, via haar, Nederland toch laten genieten van onze prachtige regio.’

Liesje22 bij de boomhut langs de Regge
Liesje22 bij de boomhut langs de Regge Vincent Croce

Fotograaf

Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: ‘Na een lange periode van binnen blijven, merken wij dat er behoefte is aan een gezonde glimlach. Samen met VisitTwente zijn we op zoek gegaan naar relevante luchtigheid voor de nu drukbezochte sociale kanalen. Dat Liesje22 op zo’n korte termijn wilde meewerken is dan een wel geluk. Natuurlijk wordt Liesje vervoerd op een volledig diervriendelijke manier zodat ze geen stress ervaart.’

Liesje22 fotografeert niet zelf

De foto’s van Liesje22 worden geschoten door Tukker en natuur Instagrammer Vincent Croce. Vijn: ‘De social-campagne wordt via paid promotion weggezet op Instagram en Facebook en via remarketing worden bezoekers verwezen naar de reisverslagen van Liesje22 op VisitTwente.nl.’

Cowfluencer Liesje22 in actie - Visit Twente
Cowfluencer Liesje22 in actie - Visit Twente Vincent Croce

Twenteroute

Vijn vertelt dat het avontuur van de fotogenieke koe nog even doorgaat. Liesje22 heeft onder andere de toeristische hotspots als Het Hulsbeek in Oldenzaal en Pelsmolen in Rijssen aangedaan en zal ook nog een aantal andere locaties aandoen, waaronder de Kroezeboom in Fleringen.

Over Liesje:

- Naam: Liesje22

- Naam vader: Briljant

- Geboortedatum: 26 november 2014

- Aantal liters melk geproduceerd: 36.000 liter

- Gewicht: 750-800 kilo

- Kinderen: 3 kalveren

- In verwachting: 25 juli uitgerekend van nummer 4

Volg het liveblog van Adformatie met nieuws over de coronacrisis en het effect op de industrie.

Credits:

Klant: Twente Marketing / Visit Twente

Verantwoordelijk bij klant: Quirine ter Haar

Bureau: Lemon Scented Tea

Fotografie: Vincent Croce

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie