Premium

Calvé Pindakaas komt met nieuwe ‘historische’ commercial, met Lieke Martens

​​​​​​​Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje.

Een kleine Lieke Martens in de hoofdrol in de nieuwe commercial voor Calvé Pindakaas
Unilever

Met het ritme van een WK Voetbal brengt Calvé Pindakaas opnieuw een commercial uit. Acht jaar na Pietertje en vier jaar na Robin (van Persie) speelt dit keer een jonge Lieke Martens, de hoofdrol.

De keuze voor ‘s werelds beste voetbalster past in de traditie van de eerdere commercials waarin een jonge topsporter de hoofdrol vervult. Het is wel voor het eerst dat het om een vrouw gaat. De creatie van de campagne en het idee om Martens aan het merk te verbinden, zijn afkomstig van Alfred.

Droom die niet bestond

‘Lieke Martens past erg goed bij ons merk’, zegt Janina van der Drift, marketingmanager bij Unilever. ‘Ik las laatste een interview met haar waarin ze zei: “Als meisje had ik een droom die niet bestond”. Dat vond ik een supermooie quote en past ook goed bij onze slogan “Wie is er niet groot mee geworden.”’

De samenwerking met Martens concentreert zich in principe rond deze campagne, hoewel Van der Drift niet uitsluit dat Calvé zich verder aan het vrouwenvoetbal verbindt. ‘Het is erg populair en volgend jaar is er een WK.  Het is goed dat we kunnen helpen aandacht aan het vrouwenvoetbal te geven.’

Niet te vaak

Calvé kiest er bewust voor om niet veelvuldig met dit soort commercials te komen. Dat is ook niet nodig, want de naamsbekendheid van het merk is enorm groot. Van der Drift: ‘Daarom zeggen we: liever niet te vaak, en als we het doen, doen we het goed en groots. We maken een commercial die zo leuk is dat we er jaren mee vooruit kunnen. Allemaal in lijn met het concept zoals we dat bij de eerste commercial met Evert hebben neergelegd.’

De campagne is 16 juli live gegaan met de 40-seconden tv-commercial. Later volgen diverse online video’s, inhakers op social, tag-ons en print-advertenties.

(Tekst loopt door onder video)

De commercial met een kleine Lieke Martens

Credits:

Titel: Lieke 40”
Klant: Unilever Benelux
Product: Calvé Pindakaas
Verantwoordelijk bij klant: Robbert de Vreede, Marten Zwaving, Karin Koornneef, Janina van der Drift, Julia Verheul
Bureau: Alfred international
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
Account: Sanne Tolsma, Irene Spronk
Strategie: Edward van de Ridder
Agency Producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
Producer: Monique van Beckhoven
Lighting cameraman/D.O.P: Myrthe Mosterman
Editing: Martin Heijgelaar, Jorien Voogt
Muziek: Massive Music
Soundstudio: Ambassadors
Grading: Captcha!
VFX: Captcha!
PR: 2twintig

De jonge Lieke Martens wordt gespeeld door Bobbie Kind.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie