Holland Casino scherpt zijn positionering aan. In de campagnes van vorig jaar lag de focus op de spanning van het spel. Dit jaar staat het gevoel van winnen en de beleving van het casino centraal. De campagne is opgezet in samenwerking met Indie.
Experience Zone
Holland Casino is veel spelers verloren door de komst van online casino’s. Naar verwachting ontvangt het staatsgokbedrijf in 2020 een vergunning voor een online vergunning. Tot die tijd focust het merk zich op campagnes die bezoekers naar de fysieke casino's moeten trekken. Zo had het bedrijf in 2016 de campagne Tramroulette (TBWA\Neboko). Een Amsterdamse tramhalte werd voorzien van de nummers 0 tot en met 36, om zo tramreizigers uit te nodigen om een levensgroot roulettespel te spelen. In 2018 kreeg de vestiging in Utrecht een zogeheten Experience Zone. Daar kunnen beginnende spelers met lage bedragen gokken. En vorig jaar zette het gokbedrijf ook de spanning van het spel centraal in diverse commercials, die waren geproduceerd door Indie.
Spanning
Ook de nieuwste campagne, die bestaat onder andere uit drie video’s, moeten mensen naar de casino lokken door het spannende spelelement te benadrukken. Ook komen subtiel de faciliteiten van het casino aan bod, zoals de bar en entertainment. Elke video spreekt een subdoelgroep aan: jonge koppels, en mannen en vrouwen van middelbare leeftijd.
Gouden Kalf
De video’s zijn geregisseerd door de 29-jarige Mees Peijnenburg. Hij heeft een paar jaar geleden een Gouden Kalf ontvangen voor de televisiedrama ‘Geen koningen in ons bloed’.
De campagne loopt van 13 mei tot en met 2 juni en bestaat uit een televisiecommercial, online video, cinema, display (mobile, desktop, banners, digital OOH en social).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!