De Zweedse modeketen komt met nieuwe ‘Love for All’-kledingcollectie naar aanleiding van Pride Amsterdam. ‘De collectie Love for All staat voor "liefde voor iedereen" en ieders recht om te zijn wie je bent’, licht Laura Muscas, hoofd pers en communicatie bij H&M, toe.
Collega's zijn sterren
Voor de fotoshoot heeft de modeketen collega’s gebruikt. Iedereen kon zich hiervoor aanmelden; ongeacht leeftijd, huidskleur, gender of andere uiterlijke kenmerken. ‘Wij hebben collega’s met diverse achtergronden in onze winkels werken en het voelde logisch om hen hiervoor te vragen. Zij belichamen waar H&M voor staat en zijn onze échte sterren, daarom horen zij ook wel eens in een campagne te schitteren.'
Derde campagne met collega's
Hoe heeft H&M collega’s voor de fotoshoot geselecteerd? 'De gekozen collega’s weerspiegelen verschillende leeftijden, maten, achtergronden, culturen, genders en geaardheden.' Daarnaast is het niet de eerste keer dat H&M collega’s voor een commercial kiest: ‘Voor onze mannencampagne dit voorjaar hebben wij enkele Nederlandse collega’s gebruikt. En in onze duurzame collectie van afgelopen april fungeerden ook een paar collega's als model.'
Met de ‘Love for All’-collectie steunt H&M de LGTBI-community; tien procent van de opbrengst gaat naar het Free & Equal-programma van de Verenigde Naties.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!