Premium

Hema is stapelgek, Texels heeft geheimzinnig bier en ander opvallend campagnenieuws

Ook netbeheerder Stedin en het nieuwe bureau Ideapreneurs presenteren nieuw werk.

Texels Bier presenteert 'Texels Geheim'.

Nieuw bureau Ideapreneurs strijdt tegen effecten jeugdtrauma's

Robbert Jansen en Paul Falla van het onlangs opgerichte bureau Ideapreneurs hebben een online bewustwordingscampagne gelanceerd rond de langetermijneffecten van jeugdtrauma's in Bradford, een stadje in Noord-Engeland. De opdrachtgever is het Britse revalidatiecentrum Create Strength Group. 

Het gaat om een probleem dat bijna 30 procent inwoners van Bradford treft, zegt Robbert Jansen van Ideapreneurs. 'Het revalidatiecentrum stond echter voor grote uitdagingen: bijna geen budget, een krappe deadline en geen connecties met een bureau dat hen zou kennen helpen. Behalve één bureau, dat van ons', aldus Jansen.

Jansen: 'We hebben alles geregeld; van de studio en een geluidsman tot de voice-over. Daarnaast heeft Paul Postma zich ontfermd over de motion designs.'

Bekijk de campagne hier.

Credits:
Klant: Bradford Council/Create Strength Group
Bureau: Ideapreneurs
Art Director: Robbert Jansen
Copywriter: Paul Falla
Titel animator: Paul Postma
Cameraman: Rowan Stothard
Geluid: Andrew Illingworth
Editor: Thomas Dolma (Artcore)
 

Netbeheerder Stedin wil stroomgebruik terugdringen met 'energieklok'

Om Nederlanders meer bewust te maken van hun stroomgebruik en met name het moment waaróp ze dat doen, heeft netbeheerder Stedin een zogenoemde 'e-klok' gelanceerd. Deze energieklok geeft mensen realtime inzicht in de drukte op het stroomnet. 

Stedin hoopt hiermee de piekuren op het stroomnet te beperken. Het idee en de begeleidende campagne komt uit de koker van reclamebureau N=5. 

Uit eigen onderzoek van Stedin blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders niet precies weet wat ze zelf kunnen doen om het stroomnet te ontlasten. Stedin: 'Maar wanneer mensen weten dat bijvoorbeeld tussen 16:00 en 21:00 uur de drukte op het net het grootst is, blijkt een grote meerderheid bereid om het stroomgebruik tijdens deze piekuren aan te passen.'

De e-klok moet mensen kortom helpen hun stroomgebruik bewuster te plannen en te spreiden over de dag. De klok kleurt groen op tijden dat er veel duurzame energie op het stroomnet is en rood op momenten dat het overbelast dreigt te raken. Stedin: 'Zo kunnen mensen zelf bepalen wanneer het bijvoorbeeld beter is om hun wasmachine aan te zetten of de auto op te laden.'

De campagne wordt uitgerold op de radio, social media en in online video. 

Credits:
Stedin:
Directeur Communicatie Debora de Laaf 
Merkmanager Inge Barendrecht-Huizinga
Woordvoerder Dorien Tjin-Kinds
N=5: 
Concept Creatie Nick Maas
Creatieve Directie Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie Bastiaan Weers, Jens Hellewaard
Account Tamara Saelman, Gonny Pullens
Productie Tisha Hoppenbrouwers
Productie video The Tropics
Regisseur Bas Wouters
Geluidsstudio Klevr Sound
(stem)Acteur Sol Wortelboer
Technische productie RobotKittens
Designer klok Form designlab
Media:
Digital Stroom
PR 2Twintig
Social Somentio
 

Bij Hema zijn ze stapelgek geworden, aldus Hema

Hoe meer je koopt, hoe hoger de korting. Dat is de belofte in de nieuwe campagne van Hema. In de tv-spot zien we de zuinige 'Frans van finance' zijn collega's voor 'stapelgek' uitmaken op het moment dat zij de actie bedenken. 

'We zijn inderdaad stapelgek geworden. Anders zijn die hoge kortingen ook niet te verklaren', aldus Hema zelf.

Het betreft een campagne die met flinke prijsmarketing duidelijk inspeelt op de dure tijd waar we momenteel in leven (en die de nodige gelijkenissen heeft met de recent gelanceerde Lidl Deals-campagne van supermarkt Lidl). 

De campagne, die wordt uitgerold op televisie en online kanalen, is ontwikkeld door Hotel L'Amour, sinds vorig jaar het vaste bureau van Hema. Better Call Sol produceerde de tv-spot.

Texels lanceert 'geheimzinnige proefbieren'

In de nieuwe online campagne 'Het geheim van Texels' nodigt bierbrouwer Texels (onderdeel van Heineken) geïnteresseerden uit om zijn maandelijkse 'proefbieren' uit te proberen, in het eigen proeflokaal op Texel. 

De campagne wordt uitgerold in een maandelijkse online contentserie. Freddy, de videoproductietak van reclamebureau Alfred, ontwikkelde de campagne. 

Laurens Pot, brand manager Texels: 'In onze bierbrouwerij op het eiland wordt elke maand een nieuwe, kleinschalige 'batch bier' gebrouwen door onze eigen brouwers. Dit bier heeft de passende naam Texels Geheim, vanwege de geheimzinnige ingrediënten die erin zitten. '

Hij vervolgt: 'Speciaalbierdrinkers ontdekken graag nieuwe smaken. Met Texels Geheim bieden we iets exclusiefs en maken we ze echt onderdeel van ons brouwproces.'

Credits:
Klant: Texels Speciaalbieren
Verantwoordelijk bij klant: Laurens Pot, Arjan de Witte, Els Dijkhuizen, Krijn Hoogesteger & Marc Scholten
Bureau: Freddy
Productie: Tante Tini
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie