Vrijwel iedereen kent Heinz ketchup, maar volgens het merk nemen wij als Nederlanders 'te vaak' mayo in plaats van ketchup met een patatje/frietje. Zie daar maar eens verandering in te brengen. Een nieuwe campagne, bedacht door het Amsterdamse bureau GUT, valt in ieder geval op.
Heinz giet zijn ketchup namelijk niet vloeibaar in een plastic fles, maar schenkt ketchupbolletjes in een fles die uit de fabriek van hagelslagmerk De Ruijter komt. Zo kun je eenvoudig ketchup over je patatje (of friet dus!) strooien.
Hagelchup
Het idee is ontstaan uit de Nederlandse liefde voor hagelslag, leggen Heinz en GUT uit. Het project heeft zelfs een heuse naam gekregen: Hagelchup. Volgens Heinz is Hagelchup het beste van twee werelden - je raadt wel welke.
Het merk start een 360graden-campagne rondom het grappige idee, waaronder op sociale media en out of home.
Pop-up snackbar
Wie nieuwsgierig is naar Hagelchup, kan het concept ook daadwerkelijk proeven. Je moet er wel voor naar Amsterdam afreizen, want Heinz heeft een kortdurende samenwerking gesloten met snackbar Heertje Friet. Die snackbar serveert op 6, 7 en 8 september een patatje/frietje (we willen geen ruzie!) Hagelchup.
Credits:
Creative agency: GUT
PR Agency: PRSSKD
Mediabureau: Dentsu
Client: Kraft Heinz
Kraft Heinz product/R&D: Sanne Revers, Tessa Boer, Joanne Middelkoop
Kraft Heinz client team: Belén Llamazares Carballo, Mirthe Enklaar, Monika Nikolova, Jens Peters
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!