Premium

Heineken en Max Verstappen promoten 0.0-bier via smartphonegame

De activatie maakt onderdeel uit van de grotere 'when you drive never drink'-campagne.

Max Verstappen probeert de Player 0.0-game uit op circuit Zandvoort
Afbeelding: aangeleverd

Heineken zet in een campagne rondom de Dutch Grand Prix zijn 0.0-bier centraal. Wie anders dan Max Verstappen speelt de hoofdrol in deze campagne, waarin Heineken benadrukt dat de beste bestuurder nooit drinkt. Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceert het biermerk een (smartphone)spelletje waarin je nuchter door de straten rijdt om kans te maken op een meet and greet met de topsporter.

De wereldkampioen in de Formule 1 is sinds een paar jaar Heinekens wereldwijde boegbeeld van alcoholvrij bier, om internationaal de boodschap when you drive never drink te verkondigen. Evert-Jan Hulshof, directeur van Veilig Verkeer Nederland, is er blij mee. ‘Alcohol en het verkeer gaan niet samen. Maar het gaat om de doelgroep die je aanspreekt, en de jongvolwassen doelgroep is lastig te bereiken. Max Verstappen kan die boodschap overbrengen’, verklaart hij op een persevenement in de Heineken-lounge op het circuit in Zandvoort.

Wat Verstappen zelf vindt van de 0.0-campagne van één van zijn sponsoren? Hij zegt het leuk te vinden een rol te spelen in een campagne die benadrukt dat je plezier kunt hebben maar ook altijd veilig moet thuiskomen.

Smartphonegame rondom nuchter rijden

Heineken en Verstappen voerden vorig jaar een 0.0-campagne rondom simracen, dus Formule 1-wedstrijden rijden in een simulator. ‘Dit jaar is de campagne wat laagdrempeliger’, zegt Els Dijkhuizen als marketingdirecteur van Heineken Nederland.

Er is een spelletje voor de smartphone, tablet en computer ontwikkeld waarbij je via vingerbewegingen door de virtuele straten rijdt. De game heet Player 0.0 en er hoort een online competitie met prijzen bij. De twintig beste chauffeurs winnen vrijkaarten voor de Dutch Grand Prix van 2025 en strijden vervolgens in Racesquare Utrecht voor de hoofdprijs: een bezoek aan de race in Madrid, inclusief ontmoeting met Verstappen.

Heineken 00
De game zoals op de computer Screenshot Adformatie

Campagne van meerdere weken

De Player 0.0-competitie loopt vanaf donderdag 22 augustus tot eind september. Heineken besteedt op verschillende manieren aandacht aan de campagne, vertelt Dijkhuizen. Bushokjes in Zandvoort vermelden de qr-code om wachtende reizigers te verleiden het spelletje te spelen en ook op sociale media zoals Instagram wordt de game aangeprezen. Er volgt géén aparte tv-commercial voor deze activatie.

Voor Heineken is de gameactivatie één van de onderdelen van zijn when you drive never drink­-campagne. Heineken Nederland heeft vastgelegd om tien procent van zijn mediabudget te spenderen aan deze campagne, benadrukt Dijkhuizen.

Bekijk de activatie (en speel de game)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie