Heineken lanceert een nieuwe campagne met acteur Daniel Craig als James Bond. Met een vleugje humor lijkt de 007-agent het wachten op een koud biertje te vergelijken met de lang uitgestelde premiere van de Bond-film No time to die: ‘Het is het wachten waard.’ De campagne is ontwikkeld door Publicis.
De filmrelease, van 30 september aanstaande, stond eerder gepland voor april 2020. In januari vorig jaar presenteerde Heineken daarvoor al een meer dan twee minuten-durende videoclip met de Britse acteur: 'Eens James Bond, altijd James Bond.
De Heineken-commercial uit 2020
Geduld en bevrediging
In de nieuwe, minder bombastische, commercial is het Craig die langzaam een glas koude Heineken uitschenkt terwijl hij geduldig wacht alvorens te genieten van de eerste bevredigende slok.
De brouwer, sinds 1997 partner van de James Bond-reeks, noemt de commercial zelf een eerbetoon aan alle fans die nog steeds reikhalzend uitkijken naar de langverwachte film over de geheim agent. Heineken stelt daarvoor nu dat de beste dingen komen voor hen die wachten.
De Het wachten waard-commercial
Bevestigd sentiment
Het biermerk wilde het commercial-sentiment, dat lang smachtend wachten uiteindelijk meer bevredigend is, staven en voerde daarom een sociaal experiment uit. Heineken deed een proef onder een panel van 115 mensen die allen een koude Heineken of een 0.0 voorgeschoteld kregen. De wachttijden op een pint varieerden vervolgens tussen 0 en 30 minuten.
Volgens Heineken was uiteindelijk te concluderen dat personen die 20 minuten op hun biertje moesten wachten de hoogste mate van tevredenheid met hun bier ervoeren.
Fan en partner
Bram Westenbrink, global head Heineken Brand, vertelt dat de bierbrouwer als partner van de James bond films, net als alle fans, niet kan wachten tot de film in de bioscoop is. ‘Nu kunnen wij al bewijzen dat het wachten loont: of het nu op een blockbuster is of op een Heineken.’
Lees ook: Uitgestelde James Bond-film zou wedergeboorte Nokia inluiden
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!