Premium

GVB daagt 'beroepschauffeurs' uit en meer campagnes

Ook Lidl, Karvan Cévitam en Calvé Pindakaas zetten zichzelf in de etalage met opvallend creatief werk.

GVB zoekt nieuwe buschauffeurs.

GVB zoekt nieuwe buschauffeurs

Heel wat beroepschauffeurs (taxi, vrachtwagen, pakketbezorgers) zitten in 'de sleur'. Dat blijkt althans uit eigen onderzoek van het GVB. 

Tegelijkertijd is het openbaarvervoerbedrijf op zoek naar nieuwe buschauffeurs en daarom lanceert het een nieuwe outdoorcampagne van de hand van reclamebureau Natwerk. 

Natwerk: 'We voeren campagne op precies de juiste plek met precies de juiste zinnen. En dat valt geheid op tijdens de sleur van een beroepschauffeur.'

Te denken valt aan uitdagende zinnen als 'Hey vrachtwagenchauffeur, wéér 264 km rechtdoor? Word buschauffeur in Amsterdam.' En: 'Hey pakketbezorger, wéér niemand thuis? Word buschauffeur in Amsterdam.'

De campagne (exploitant: Ocean Outdoor) wordt naast outdoor- via online kanalen uitgerold. 

gvb
Outdoorcampagne GVB.

Calvé is 'klaar voor de sport'

In de nieuwe online commercial van Calvé Pindakaas in de reeks 'Klaar voor de sport' kijken we naar een junior-voetbalteam. 

Calvé: 'Bij het EK in Duitsland zie je de camerateams van de UEFA net niet in de kleedkamer. Wat zouden we graag de speeches van al die coaches in de rust willen horen. Wat gebeurt daar toch? Zouden we getuige zijn van verrassende tactische aanwijzingen, briljante spelinzichten en unieke motivatietechnieken?'

De campagne wordt op televisie en via online video uitgerold. In de spot zien we de coach van de jonkies die het graag bij de oudste voetbalcliché houdt: koppie erbij! Maar al gauw blijkt dat de jongens en meisjes in kwestie daar hun eigen ideeën bij hebben. 

De campagne is ontwikkeld door Alfred, al jaren het vaste reclamebureau van het pindakaasmerk. De spot is geregisseerd door Johan Kramer van Holy Fools. De campagne wordt naast online video via outdoorkanalen en op de radio uitgerold.

Karvan Cévitam is 'aanstekelijk lekker'

Karvan Cévitam (onderdeel van Heinz) heeft in Aanstekelijk een nieuw reclamebureau gevonden, dat meteen de eerste campagne lanceert. Eerder werkte het limonademerk met afwisselende bureaus samen, waaronder Being There en Virtue (Vice). 

Het is de bedoeling dat in de online campagne 'het plezier van vrijheid' voor zowel kinderen als ouders voor het voetlicht wordt gebracht. 'De school is uit, een zonnige middag ligt voor je en alles is mogelijk. De kickstart van die middag is natuurlijk een lekker glas limonade. Ondersteund met vrolijke muziek word je meegenomen in het plezier van Karvan Cévitime, zo lezen we in een verklaring.

Over de keuze voor het nieuwe bureau: 'De campagne moet het plezierige gevoel van Karvan Cévitam versterken. Daarom zijn we in zee gegaan met Aanstekelijk. Met een scheutje ondernemerschap en veel creativiteit hebben we samen een aanstekelijk lekkere campagne gemaakt.'

De campagne is de gehele zomer te zien op de online kanalen van Karvan Cévitam.

Credits:
Marketing Karvan Cévitam: Laurens Noten, Boaz Disselkoen & Jens Peters
Concept & Creatie: Aanstekelijk
Director: Neal Kok
Producer: Marlon van der Strigt
DOP: Richard Spierings
Gaffer: Maarten Rijnbeek
Art: Jurian Vermoolen & Daan Croonenberg
Edit: Bas Burggraaff
VFX supervisor: Gisco Spijkerman
Music: Yellowbloom
Grade: Koert van der Ploeg
 

Lidl Deals-campagne 'nu nóg groter'

Lidl borduurt voort op het eerder geïntroduceerde Lidl Deals-concept. Binnen hetzelfde construct wordt nu een XXL-editie toegevoegd, met heel veel deals op extra grote verpakkingen, zo laat reclamebureau Alfred weten. 'Dus daar moet je wel even ruimte voor maken...'

Ook ditmaal spelen de Lidl Deals-stickers een rol in de campagne. 'Alles wordt volgeplakt, van abri's tot social carrousels. Voor de eerste campagne werd er al een hele Lidl-winkel bestickerd, dus wat doe je dan met de XXL-editie? Dan neem je natuurlijk de Ziggo Dome over. Niet geheel toevallig gebeurde dat afgelopen weekend rond de drie grote Taylor Swift-concerten in de Johan Cruijff Arena, net naast de Ziggo Dome', aldus Lidl. 

De campagne wordt wederom breed uitgerold, op televisie, radio, online, print en outdoor. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie