De moederdagcampagne van Chanel, gebaseerd op kindertekeningen van de meest iconische producten, bleek een schot in de roos. De foto's van de posters werden massaal gedeeld op social media en zorgen voor lovende reacties.
Omdat Chanel normaal gesproken het tegenovergestelde doet, met strakke en gelikte foto's, is de campagne op het eerste oog vrij onconventioneel voor de toch wel conservatieve Fransen. Maar op social media lopen veel mensen warm voor de schattige kindertekeningen. Zo twittert iemand: 'Zo simpel, maar zo goed bedacht.' Een ander: 'Die reclameposters van Chanel zijn echt cute.'
De Chanel buitenreclamecampagne is in house gemaakt, laat buitenreclamereus JCDecaux weten. De tekeningen zijn gemaakt door kinderen van de medewerkers die wel eens met papa of mama mee naar kantoor gaan.
Chanels digitaal creatief directeur, Vincent Fichard, bedacht de campagne. Om kinderen op de kantoorvloer bezig te houden, mogen ze kleuren. Fichard opperde dat de creaties van de kleine illustrators misschien best te gebruiken waren voor de nieuwe moederdagcampagne. En zo geschiedde.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!