Overslaan en naar de inhoud gaan

Geluk in de Oudejaarscampagne van Staatsloterij heet Freddie, een aandoenlijk egeltje

De opvolger van het natte hondje Frekkel is een beestje met heel veel slaap en zijn lieve redder.

Staatsloterij zet in zijn Oudejaarscampagne opnieuw een schattig diertje centraal. Na het natte hondje Frekkel van vorig jaar is het nu het aandoenlijke egeltje Freddie dat de hoofdrol speelt in de door TBWA\Neboko gemaakte commercial.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste boodschap is niet de grootte van de hoofdprijs - 30 miljoen kan best een tijd wachten – maar de zorg voor een diertje in nood. Als je goed bent voor een ander, vind je vanzelf het geluk.

In de film wordt Freddie de Egel op een regenachtige avond van straat gered en meegenomen door een man op leeftijd. Zijn helper in nood bouwt liefdevol een onderkomen om het egeltje zijn winterslaap te gunnen. Dat hij daardoor maanden moet wachten of hij de hoofdprijs wint, neemt de man op de koop toe. Uiteindelijk vinden zowel Freddie als zijn redder hierdoor het geluk.

Fraai vervolg

‘Met Freddie hebben we de succesvolle lijn van 2018 een fraai vervolg gegeven’, zegt Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij. ‘We hebben een aantal elementen behouden maar vooral nieuwe toegevoegd. We hopen dat Freddie Nederland net zo zal raken als Frekkel vorig jaar deed’.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA\Neboko, is tevreden over het geleverde werk en noemt executie is op hoog niveau dankzij ‘de magische filmvertelling en de geweldige animatie. En natuurlijk de muziek met echte strijkers die het afmaken.’

De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die sinds 10 december op alle zenders wordt uitgezonden. Verder wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, digital OOH, en in de retailkanalen.

Credits:

Klant: Nederlandse Loterij

Bureau: TBWA\NEBOKO

Productie: Pink Rabbit, Ambassadors, MRTN

Media: UM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Mooi, goed en heel slim einde. We worden in positieve onzekerheid gelaten over de uitkomst; zou het 't winnende lot zijn? De kans om de loterij te winnen is zo'n beetje 0,0001%. Maar de kans om het gevoel te hebben deze te winnen is zo'n beetje 100%. Deze TVC weet dit gevoel te verkopen, en daar gaat het om als je een lot wilt verkopen.

F Verkerk

Nou Martin, ik ben blij met je uitleg want ik vind het een verwarrende reclame. Het lijkt wel alsof een schattig diertje belangrijker is dan een sterke verhaallijn. Bij Frekkel had ik ook al twijfels: de hond loopt weg omdat hij bang is dat zijn eigenaren rijk worden en een mooiere hond kopen? En dan is het staatslot dus meer waard dan de hond?

Bram Jonkheer

Ik denk niet dat we hier te veel over moeten of hoeven na te denken. Dat doen consumenten namelijk ook niet ;-) Het werkt omdat aan een paar basisvoorwaarden is voldaan:

Emotie (en dan ook nog eens positief en passend bij de periode)
Het is meteen duidelijk dat de staatsloterij de afzender is
Het lijkt heel veel op de (winnende)Frekkel reclame van vorig jaar en is daarmee heel herkenbaar
De combi decemberfeestdagen en loten wordt weer eens herhaald/ververst
Ik neem aan dat de mediaplanning weer goed staat en er zoveel mogelijk mensen worden bereikt

Ik vraag me wel af waarom alle abri's het getal 30 zo centraal zetten en niet (of voor mij niet zichtbaar) aan Freddie refereren.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in