Premium

Foot Locker omarmt individualiteit van Gen Z in Back to School-campagne

Het merk werkt samen met doorbrekend talent, Abisha en Jordan Charles, om te laten zien dat mensen zichzelf kunnen zijn.

Foot Locker omarmt individualiteit van Gen Z in Back to School-campagne
AnalogFolk

Foot Locker Europa lanceert een nieuwe campagne, Back to School, met daarin changemakers die opkomen voor individualiteit en een progressievere toekomst voor hun directe omgeving en de wereld daar omheen. 

De campagne, ontwikkeld door AnalogFolk, is het tweede deel van het eerder dit jaar gelanceerde platform, Shoes Don’t Change The World. You Do, dat jongeren van nu en hun streven naar een betere wereld moet onderstrepen. Met het platform wil het modemerk aantonen dat er verandering en meer solidariteit nodig is. De campagne moet daarnaast aantonen dat de belofte van Foot Locker, om samen te werken met jongeren en hen te ondersteunen terwijl ze werken aan een betere toekomst, nagekomen wordt. 

Foot Locker omarmt individualiteit van Gen Z in Back to School-campagne

Om het verhaal tot leven te brengen zijn het dit keer de Londense talenten Abisha, Jordan Charles en de zevenjarige Elijah Enwerem die het podium krijgen. Met de samenwerking en de video’s wil Foot Locker deze keer Gen Z helpen om met verschillende uitdagingen van zelfvertrouwen om te gaan. De films, geregisseerd door Salim Adam, vertellen verhalen met als gemene deler de behoefte om gezien te worden en jezelf te durven zijn. Dit is volgens past de winkelketen bij het motto van het overkoepelende platform.

Gen Z changemakers

Volgens Carmen Seman, vp, marketing Foot Locker Europa zijn de gekozen talenten echte changemakers. ‘Het is fantastisch om te zien hoe zij actie ondernemen en een stem geven aan de uitdagingen van hun communities.’ 

De queer muzikant en singer-songwriter Abisha uit London, opgegroeid in Devon, is gepassioneerd in haar missie om haar publiek te inspireren om zo hun verschillen trots en moedig te omarmen. 

Model en presentator, Jordan, gebruikt zijn stem om albinisme te eren en awareness te creëren rondom het belang van betere representatie. Jordan was vijf jaar toen een jongetje op school hem een spook noemde. Het jongetje had nog nooit iemand met albinisme gezien, maar Jordan ook niet.

Deze campagne vertelt het verhaal waarin Jordan doorbreekt in de modellenindustrie als persoon met albinisme. De zevenjarige Elijah is zijn mentee.

Verschillen als kracht

Carren O’Keefe, executive creative director AnalogFolk zegt over de campagne: ‘Zolang we niemand zien die op ons lijkt, blijven we ons afvragen wat er mis met ons is. Terwijl, in het echt, onze verschillen juist onze kracht zijn.'

De campagnefilm wordt gelanceerd op alle sociale en digitale platformen van Foot Locker en in geselecteerde winkels.

Lees ook: Foot Locker onthult nieuw brand-platform: ‘Shoes don’t change the world. You do'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie