Premium

Foot Locker onthult nieuw brand-platform: ‘Shoes don’t change the world. You do’

Bijbehorende campagne met opvallende Europese changemakers moet platform en missie tot leven brengen.

David Blank - Standing in line
David Blank

Foot Locker Europa lanceert een nieuw brand platform: ‘Shoes Don’t Change The World. You Do’ en zet het kracht bij met een gelijknamige campagne. De Amerikaanse retailketen wil met het platform positieve verandering voor de toekomst stimuleren en richt zich daarvoor op de kerndoelgroep van het merk, Gen Z. Foot Locker verwacht de jeugd te stimuleren met het nieuwe statement en pay off dat het niet de schoenen zijn die de mens maken, maar dat het de mens is die de schoenen maakt. De campagne is ontwikkeld door AnalogFolk Amsterdam na het winnen van de een pitch.

Lees ook: Digitaal bureau AnalogFolk opent een vestiging in Amsterdam

De campagnefilm ‘Shoes Don’t Change The World. You Do’ is te zien op Foot Locker’s sociale en digitale platforms en in een select aantal winkels. 

Foot Locker - 'Shoes Don’t Change The World. You Do.’

Behoefte de wereld positief te veranderen

Carmen Seman, vice-president Marketing van Foot Locker Europa, over de positieve verandering die het merk teweeg wil brengen: ‘Het is een erkenning van het feit dat schoenen de wereld misschien niet veranderen, maar ze mensen wel het zelfvertrouwen geven om zichzelf te zijn; en dat is waar verandering begint.’

Foot Locker legt uit dat het nieuwe platform ontwikkeld is om de Gen Z in het zonnetje te zetten omdat zij de wereld positief kunnen veranderen en zelf ook aangeven die behoefte te hebben. Het merk zegt een hechte band te hebben met de jonge fans die de leiding voor positieve verandering moeten nemen. 

Vijf Europese changemakers

Het wereldwijde sportwarenhuis verduidelijkt dat de film een ode is aan invloedrijke changemakers. Om het verhaal tot leven te brengen, werkt het sportwarenhuis daarom samen met vijf Europese kunstenaars; Engelse Ashton Attzs en Jade Pearl, Marvin Bonheur uit Frankrijk, en de Italiaanse David Blank en Muriel Elisa De Gennaro.

Ashton Attzs

De Londense non-binaire queer artiest Attzs gebruikt kunst om schilderijen en illustraties te creëren die mensen kracht moeten geven met het doel om belangrijke gesprekken toegankelijker te maken. 

Jade Pearl

Abstract kunstenaar, illustrator en model Pearl gebruikt haar creativiteit om boodschappen over te brengen op haar publiek. Van het actief inzetten voor de Black Lives Matter movement, tot het brengen van een ode aan mensen met een cruciaal beroep; ze gebruikt felle kleuren om anderen te inspireren en op te vrolijken. 

Marvin Bonheur

Fotograaf Bonheur groeide op in ‘de 93’, net buiten Parijs, en gebruikt analoge fotografie om herinneringen uit zijn jeugd te vangen én te ontlokken. Geïnspireerd door lokale gemeenschappen gebruikt de fotograaf zijn passie om momenten van hoop vast te leggen. 

David Blank

De Italiaans-Nigeriaanse singer-songwriter uit Milaan, Blank, noemt zichzelf artiest, temperamentvol, zwart, onverschrokken, queer en feminist. Hij vangt zijn gevoelens in zijn sound, met als doel luisteraars mee te nemen op een inspirerende, hoopgevende reis om mensen dichter bij elkaar te brengen.

Muriel Elisa De Gennaro

De Italiaanse De Gennaro, gebruikt haar stem binnen de LGBTQ+ community om deze gemeenschap te ‘vieren’ en daarbij tegelijkertijd zelfliefde en een positief lichaamsbeeld te prediken. 

Lees ook: ‘Dragvertising als ideaal middel om merkwaarden uit te dragen’

Lees ook: Diesel lanceert controversiële LGBTQ-campagne met onverwachte twist

De campagne ‘Shoes Don’t Change the World. You Do’ is tot na de zomer zichtbaar en moet het platform worden voor een verscheidenheid aan changemakers.

'Campagnefilm, barstensvol inspirerende makers'

Susie Kuhn, general manager van Foot Locker in Europa over het platform en de campagne: ‘Deze campagne symboliseert een keerpunt voor Foot Locker in Europa. Dit is niet de zoveelste brand story, dit is een daadkrachtig en transparant statement dat de weg vrijmaakt voor langdurige verandering. Foot Locker is altijd al onderdeel van het leven van de jeugd, en zij zijn degenen die het verschil gaan maken.

Wij bieden ze de tools en mogelijkheden die ze het zelfvertrouwen geeft om dat verschil te maken. De campagnefilm, barstensvol inspirerende makers, is onze oorlogskreet. De wereld schreeuwt om verandering en wij willen daar onderdeel van uitmaken door ons platform te delen met stemmen die gehoord moeten worden. We willen een toegewijd partner zijn, om zo echt vooruitgang te kunnen boeken.'

'Doel om een sterk statement te maken'

Carren O’Keefe, executive creative director bij AnalogFolk Amsterdam, het digitale creatieve bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, voegt toe: ‘We zijn trots om samen met Foot Locker aan de lancering van dit nieuwe brand platform te werken. Het doel van de campagnefilm is om een sterk statement te maken waarmee het merk onderstreept te geloven in de kracht van Gen Z - dat zij de wereld kunnen veranderen middels hun unieke blik en unieke content. En dit is pas het begin.

We kunnen niet wachten om het merk bij te staan in hun ambitie om samen met jongeren de wereld een mooiere plek te maken. Iets dat naadloos aansluit op AnalogFolks’ missie om digitaal te gebruiken om de analoge wereld beter te maken.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie