Vorige week lanceerde de campagne voor de PUMA Exotek: een nieuwe sneaker die exclusief bij Foot Locker te verkrijgen is. De omnichannel-campagne – met Memphis Depay als boegbeeld – wordt Europees uitgerold, waarbij een groot aantal uitingen te zien zijn in toonaangevende Europese steden zoals Milaan, Parijs en Amsterdam. DEPT® werd aangehaakt voor de mediastrategie, media-inkoop en het ondersteunen bij de selectie van de creatieve uitingen die de campagne tot leven laten komen.
DEPT®, Foot Locker en Puma hebben nauw samengewerkt bij het realiseren van deze campagne. “De afgelopen maanden hebben we intensief gewerkt aan het finetunen van het creatieve concept, de mediastrategie en nu de daadwerkelijke media-executie. Het is dan ook ongelofelijk gaaf om deze campagne nu tot leven te zien komen,” aldus Ferdi Scheers, strategist bij DEPT®. Qua mediastrategie is gekozen voor een mix van diverse online en offline kanalen. Van high impact (Digital) Out of Home-schermen in Milaan, Parijs, Rotterdam en Amsterdam tot video-ads voor YouTube en een interactieve Snapchat-lens waarmee gebruikers de sneaker virtueel kunnen passen.
De PUMA Exotek is geen dertien in dozijn-sneaker. Vanaf de buitenkant valt direct het onmiskenbare cage-design rondom de zool op. Daarnaast zorgt de NITRO- zool, waarvan het concept uit de hardloopcollectie van PUMA komt, voor een uitstekend draagcomfort. In de campagnefilm komt het innovatieve ontwerp tot leven door een inside-out-concept, waarbij vanaf de diepste vezels van de schoen wordt uitgezoomd naar voetballer Memphis Depay.
“Enorm gaaf om voor Foot Locker een exclusieve campagne van dit formaat te mogen ontwikkelen. Dankzij nauwe en intensieve samenwerking met DEPT®, Foot Locker en andere partners durf ik nu te zeggen dat we enorm trots mogen zijn op het eindresultaat.” aldus Lieke Hillerstrom, senior trade marketing manager bij PUMA. “Vanuit Foot Locker zijn we enorm trots op deze exclusieve samenwerking met PUMA. DEPT® heeft ons enorm goed geholpen met de mediastrategie en inkoop van placements. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen in de Europese steden,” vult Jan Schulte, media strategy & planning manager bij Foot Locker aan.
In de Foot Locker-winkels staat de nieuwe PUMA Exotek uiteraard ook prominent in de schijnwerpers. Na de sneaker een aantal weken geleden al geteased te hebben, heeft Memphis Depay de PUMA Exotek afgelopen zondag tijdens het launch-event in de Foot Locker-store in Rotterdam geïntroduceerd voor een breed publiek. De komende weken neemt de sneaker niet alleen in deze winkel, maar ook in diverse Foot Locker-winkels door heel Europa een prominente plek in de etalage in.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!