'Je moet stoppen op het hoogtepunt', zegt Febo-directeur Dennis de Borst. De snackketen komt nog één keer met een kledinglijn, oftewel 'haute friture'. Voor de allerlaatste collectie heeft het zangeres Famke Louise gestrikt. Dat zij regelmatig negatief in de spotlights staat, vindt het merk niet erg. 'Net als haar voorgangers ontstijgt zij de grijze massa.'
Tipje van de sluier
De fastfoodketen maakte de afgelopen jaren meerdere collecties, maar ondertussen is Febo allang niet meer de enige; Lidl, Zeeman en McDonald's brachten ook kleding uit. 'Nu moeten we met wat nieuws komen', zegt De Borst. Hij licht een tipje van de sluier op: 'Iets met merchandising, maar niks met fashion.'
Eigentijds en eigenwijs
Het snackmerk heeft lang getwijfeld of ze Famke Louise als model moesten nemen. De jonge vrouw krijgt vaak kritiek en is even verguisd als geliefd. 'Toen Natwerk haar voorstelde, twijfelde ik', vervolgt De Borst. 'Maar ze is eigentijds en eigenwijs, dat past bij ons.' De snackketen is niet bang dat haar imago afstraalt op het merk. Ook niet nu ze wordt beschuldigd van plagiaat, aldus de directeur.
Het is overigens niet de eerste keer dat Febo kiest voor opvallende modellen. Rapper Donnie en artiest en tatoeëerder Dikke Dennis zaten in de vorige campagne.
'Volle vertrouwen'
De keten blijft voor nieuwe campagnes bij Natwerk, het bureau dat de kledinglijn heeft bedacht. Borst heeft ondanks de gewraakte 'bloemkoolcampagne' van New York Pizza - die ook door Natwerk is bedacht - nog steeds 'volle vertrouwen' in het bureau.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!