Het onlangs gerenoveerde Rembrandthuis spreekt grote ambities uit: vanaf nu wil het 300.000 nationale en internationale bezoekers per jaar tot een bezoek aan het museum verleiden. Om die doelstelling te behalen heeft het Amsterdamse museum recent een rebranding in samenwerking met reclamebureau The Family ontwikkeld.
Voor wie niet kan wachten, aldus The Family, is er vast een outdoorcampagne te zien. In zes abri's verspreid door Amsterdam hangen etsen van Rembrandt die zijn gedrukt met replica's van de originele etsplaten. Het museum wil zodoende de stad waar Rembrandt groot werd 'iets teruggeven'.
Het huis van Rembrandt
Ook werd de belofte 'Dichter bij Rembrandt kom je niet' werd door The Family verder ingevuld. Ed van Bennekom, medeoprichter en creative director The Family: 'Het museum draait om het werk en het leven van Rembrandt, dus dat was ook het vertrekpunt voor de nieuwe huisstijl. Centraal staat het huis, de plek waar hij z'n meesterwerken maakte. Zijn ongrijpbare leven wordt verbeeld door de vorm eromheen. Je kunt er een schilderspalet in zien, een denkwolk of zelfs de 'bubbel' waarin hij leefde. Het logo biedt een doorkijkje naar zijn wereld, het is als een passe-partout om z'n leven en werk.'
Het museum ontvangt nu zo'n 260.000 bezoekers per jaar. De heropening van het museum staat gepland op zaterdag 18 maart. The Family is sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van het Rembrandthuis.
Milou Halbesma, directeur Rembrandthuis: 'In ons museum stap je letterlijk het huis binnen waar Rembrandt vier eeuwen geleden heeft gewerkt en gewoond. Hier maakte hij lief en leed mee, verzamelde hij kunst en leidde hij beroemde leerlingen op, zoals Gerard Dou en Ferdinand Bol. En hier maakte hij zijn meesterwerken. Nergens anders ter wereld kun je zo goed het leven en het werk van Rembrandt ervaren als hier.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!