Premium

Eurojackpot introduceert 'winner man' en meer campagnes

Ook Aldi, Ouwehands Dierenpark en iDeal lanceren nieuw creatief werk.

De 'Zoveelmoneyman' van Eurojackpot maakt plaats voor de 'Winner man'.

De '120 miljoen winner man' van Eurojackpot

Of je nu de jackpot wint of niet, ga als een winnaar door het leven. Dat is de boodschap in de nieuwe merkcampagne van Eurojackpot (onderdeel van Nederlandse Loterij). 

In de tv-commercial kijken we naar een man die zelfverzekerd, in ochtendkleding, door de straten cruist. Onderweg trekt hij veel bekijks van anderen. Zijn zelfvertrouwen werkt aanstekelijk en iedereen lijkt hem te waarderen. Heeft hij soms de Eurojackpot gewonnen? Het maakt niet uit, want de échte rijkdom is zijn mindset, aldus het loterijmerk. 

In een persbericht spreekt Eurojackpot voor de keuze van 'een nieuwe strategie'. De bekende 'Zoveelmoneyman' is dan ook achterwege gelaten. Saskia Baartman, business director: 'We leggen minder focus op wat je allemaal kunt doen met de hoogst oplopende jackpot van Nederland, maar kiezen voor een andere insteek. Daarin roepen we op het leven te leven zoals alleen jij dat kunt: ga ervoor en geniet. En stop niet met dromen, want 120 miljoen is 'wel lekker man'...'

Eurojackpot wil kortom laten zien dat iedereen een 'winner man' kan zijn. De campagne, die naast televisie wordt uitgerold via online kanalen, is ontwikkeld door TBWA\Neboko, sinds vorig jaar het nieuwe bureau van het loterijmerk. 

Credits:
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Saskia Baartman, Froukje Claes en Emma Revis
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Mindshare
Online doorvertaling: Ambassadors
Productiemaatschappij: Stink Films
Offline edit: Final Cut
Sound design: AMP
Grading: Company 3
VFX & online: Ambassadors
 

iDeal is 'ideaal voor ons allemaal'

iDeal heeft de nodige vernieuwingen doorgevoerd en dat is reden voor een nieuwe campagne. Het betaalplatform omarmt hiermee naar eigen zeggen 'de invididualiteit van de Nederlander'. 

iDeal: 'Hoe verschillend mensen ook zijn, één ding doen ze allemaal hetzelfde. Namelijk hun online betalingen, en die doen ze het liefst met iDeal. Deze verschillen én overeenkomsten spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne.' 

Het gaat om vernieuwingen als het iDeal-profiel, 'waar je jouw gevens in bewaart, zoals een bezorgadres of voorkeursrekening. Hierdoor gaat online betalen nog vlotter', aldus het platform. 

De campagne met als pay-off 'Ideaal voor ons allemaal', die is ontwikkeld door DDB Retail, wordt uitgerold op televisie, radio en via online video. 

Credits:
Klant verantwoordelijke: Maarten Lemmers, Arlette Broex
Bureau: DDB Retail
Productie: 180 Made 
Regisseur: Bauke Brouwer
Voice-over: Kyra Macco
Soundmix en muziekproductie: Public Audio
Media: PHD  
 

De eerste campagne (plus AI-stem) van Aldi en Joe Public 

Aldi brengt de eerste campagne van de hand van Joe Public uit. Hierin is tevens de nieuwe veelbesproken AI-stem, waarvoor Diederik Ebbinge plaats moest maken, te horen. 

In de campagne wordt de aandacht gelegd op het aanbod van aardappelen, groenten en fruit van de discountsuper. In de tv-commercial zien we een klant wegdromen bij de aanblik van verse druiven. De zwoele stem, aldus Aldi, maakt de beleving compleet: 'Vers, sappig, zoet, verfrissend'. 

Plotseling komt de man weer terug in de werkelijkheid, als een andere klant opgewekt toevoegt: 'Ja, en dat voor een prikkie!'. Vervolgens neem de AI-stem het woord en kondigt de Aldi-aanbiedingen op groente en fruit aan.

De campagne wordt naast televisie via online kanalen uitgerold. 

Credits:
Advertising Agency: Joe Public Amsterdam
Production Company: Lukkien
Post-production: Lukkien
Soundstudio: Soundcircus
 

Ouwehands Dierenpark zet oorwurm in om jeugd te bereiken

Ouwehands Dierenpark heeft naar eigen zeggen de 'eerste koala's ooit in Nederland' in zijn dierentuin. Om dat gegeven bij met name kinderen onder de aandacht te brengen, komt de dierentuin in Rhenen met het speciaal ontwikkelde nummer 'Go go koala'. 

De begeleidende online commercial is ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Lemon Scented Tea. De meidengroep Infinity is gevraagd de zogenoemde oorwurm te schrijven.

Ouwehands Dierenpark: 'De koala wordt door veel kinderen gezien als knuffeldier, maar vaak hebben ze 'm nog nooit in het echt gezien. Daar brengen wij nu verandering in. De nadruk in de campagne ligt op kinderen, maar we hopen natuurlijk hun ouders te enthousiasmeren om samen naar de dierentuin te gaan.'

De campagne bestaat naast het nummer en de online commercial uit een TikTok-challenge

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie