Tijdens de uitreiking van de Esprix Awards zullen 32 prijzen worden uitgereikt. Het gaat om in totaal 25 cases (dus sommigen dubbelop) die een bronzen, zilveren of gouden Esprix krijgen toebedeeld. Het bestuur van de vakprijs spreekt overigens van 'bekroningen', omdat al deze cases ook daadwerkelijk een prijs krijgen toegekend.
DDB Amsterdam leidt het bureauklassement met zes nominaties. Alfred International volgt met vier nominaties en Wefilm is driemaal genomineerd.
De uitreiking vindt plaats op donderdag 23 mei in het H'art Museum (voorheen Hermitage) te Amsterdam. Naar verwachting zullen 150 vakgenoten van genomineerde bureaus en merken acte de présence geven. De dresscode is net als voorgaande jaren black tie.
Esprix wil 'de meest succesvolle marketingcommunicatie-campagnes' een podium geven. Creativiteit en effectiviteit zijn daarbij gelijkwaardig, ze tellen beiden even zwaar mee. Het is bovendien de enig vakprijs waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren, aldus de organisatie.
Edward van de Ridder, eindjuryvoorzitter, prijst de diversiteit van 'zijn' jury. 'We merken dat steeds meer top-vakgenoten zich voor onze jury aanmelden. De inhoudelijke discussies tussen cmo's en topcreatieven over het beste werk, vind je nergens anders. Dat zingt blijkbaar rond', aldus een trotse Van de Ridder.
De genomineerden
Bekijk hieronder de genomineerde cases per categorie op een rijtje.
Business for good
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Niet vliegen, wel landen
Natuurhuisje
Gardeners
The Holie Truth
Holie
Bram Eigenfeld & Louk Derks (Freelance Team)
Business to business & Employee experience
Als je slim bent, werk je met je handen.
Randstad
Dentsu Creative Amsterdam
De AI M100
Fightclub
Fightclub
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Takedown
De Nederlandse Politie, THTC
Audio agency Airborne, Mediahuis NRC, Tweakers, Initiative
Business to consumer
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, & Agency
Charity & Not for profit
Artsen op TikTok
Artsen Slaan Alarm
Wefilm Creative Agency
Laat kinderdromen uitkomen
KiKa
Joe Public Amsterdam
Verlies Elkaar Niet
Sire
Being There
Consumer services
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje
Gardeners
Oudejaarstrekking 2023
Staatsloterij
TBWA\Neboko, Pink Rabbit, MRTN, Jorrit Kleijnen, Ambassadors, Public Audio, Mindshare, MIG, Home, Newslab
Durables
Hey Koukleum, tijd voor een Stoov!
Stoov
Fitzroy
Hoe vindt Toyota de weg naar het hart
Toyota Nederland
DDB Amsterdam
Fast moving
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Long term
Eén tegen Eenzaamheid
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Open Now
Plus Kerstcampagnes
Plus Supermarkt
Energize (part of Happy Horizon)
Media, Entertainment & Communications
Help, ik heb een bestseller!
Kluun
Joe Public Amsterdam
TikTok Talkshow
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Retail, etail & ecommerce
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Laat je niet verblinden
Zeeman
Persuade
Praxis - Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, & Agency
Sales promotions & Activations
Date voor de planeet
IKEA Nederland
DDB Amsterdam
Smart budget
Beschermde berm
Gemeente Tilburg
Fama Volat
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Stemmen in het Achterhuis
Anne Frank Stichting
Roorda Reclamebureau
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!