Eneco start een campagne met de naam 'We doen het nu' om mensen te enthousiasmeren 'die volgende duurzame stap vandaag te zetten.' De campagneslogan past bij de ambitie van Eneco om in 2035 klimaatneutraal te zijn, zowel met zijn eigen activiteiten als in de levering van energie aan klanten. Het energiebedrijf gebruikt 'We doen het nu' zowel voor externe communicatie als binnen de organisatie, onder andere door medewerkers te betrekken als merkambassadeur.
Vragen erkennen en antwoorden bieden
In de campagne erkent Eneco dat Nederlanders vragen hebben over verduurzamen en geeft het bedrijf naar eigen zeggen antwoorden en oplossingen die binnen handbereik liggen.
De Eneco-campagne volgt na de herpositionering van het bedrijf, dat onlangs Publicis Groupe koos als nieuw lead agency in Nederland en België. Publicis ontwikkelde de nieuwste campagne en rolt 'm eind juli uit in Nederland. België volgt in september. De campagne verschijnt onder meer op radio, tv, digital out of home, social media en display. Eneco richt zich op corporate, b2b en b2c.
Publicis zegt dat AdGreen bij de productie toezicht hield op het 'duurzamer maken van de reclamespot en de ecologische voetafdruk van de hele productie werd in kaart gebracht en geminimaliseerd.'
Friso Ludenhoff, ECD Publicis Groupe: 'Mensen weten echt wel dat we een klimaatprobleem hebben. Daar hoeven we ze niet meer van te overtuigen. Als we met doom-scenario’s komen, zorgt dat er alleen maar voor dat de luiken dicht gaan. Het is té negatief. In deze campagne focussen we ons op wat er wél gebeurt. Positief, actief en met veel energie. Het is een campagne die laat zien wat we nu allemaal doen. In sommige gevallen zelfs live. We laten de versnelling zien. Geen mooie beloftes over de toekomst, maar een concreet verhaal met voorbeelden. Want als we in 2035 klimaatneutraal willen zijn, moeten we nu heel hard aan de bak.'
Credits:
Adverteerder: Eneco
Campagne: We doen het nu
Creatief bureau: Publicis Groupe
Regie: Gregory Ohrel
Productie: Producteur Provocateur
Line productie: Drbarefoot
Editor & VFX supervisor Hans Desmet
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!