Hoe zet je een volwassene aan om in actie te komen voor de natuur? Via hun kinderen. Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft dit uitgangspunt ter hand genomen in haar nieuwe campagne ‘Be One With Nature’.
Daarin geeft ze jongeren die zich zorgen maken over de toekomst van de natuur het podium. 'Lieve volwassenen', begint de film, waarna een emotionele oproep volgt aan volwassenen op om niet langer toe te kijken, maar ook in actie te komen. Naast een korte film, is er een online platform met inspiratie en tips wat mensen zelf kunnen doen.
Wefilm nam de strategie, concept en productie van de korte film op zich. Deze is de komende periode te zien in bioscopen, op televisie en online.
Lieve volwassenen...
In de volledige film van drie minuten, geregisseerd door Juliette Stevens, geven de vier hoofdrolspelers, Pieter (17), Lilly (11), Niels (11) en Maxime (18), op verschillende locaties in Nederland gezamenlijk één indrukwekkende speech.
Ze schreven de oproep aan alle volwassenen zelf. Uit hun speech: ‘Lieve volwassenen. Wij maken ons zorgen, heel veel zorgen. Over hoe de aarde eruit ziet als we net zo oud zijn als jullie. (...) We hebben één vraag, maak je naast de zorgen van vandaag ook zorgen om die van morgen. We kunnen niet langer meer wachten, daar is het te laat voor.’
Nieuwe rol WWF
De campagne is de concrete vertaling van de nieuwe huisstijl, merkstrategie en bijpassende slogan die WWF eind vorig jaar introduceerde. De pay-off Be one with nature is de opvolger van ‘Geef de aarde door’ die de organisatie sinds 2008 gebruikt.
‘We bewegen van een traditionele charitas organisatie naar een organisatie die mensen inspireert, betrekt en verbindt om zelf het verschil te maken’, zegt Wendy Wingelaar, CMO bij WWF Nederland. 'Een open organisatie die actief de samenwerking opzoekt en zo veel mogelijk mensen wil betrekken bij het bereiken van ons gezamenlijke doel: Be one with nature’.
Voor de doorvertaling van Be One With Nature naar een campagne werd Wefilm betrokken. ’De bevlogenheid van de jongeren waarmee we werkten was enorm inspirerend de afgelopen maanden', vertelt Roel Welling, creatief directeur bij Wefilm. De campagne gaat volgens hem niet alleen over communicatie, ‘maar wil echt iets in beweging zetten en met goede voorbeelden inspireren tot gedragsverandering’.
Credits:
Opdrachtgever: Wereld Natuur Fonds
Verantwoordelijk klant: Wendy Wingelaar, Rogier Brouwer, Annemiek Heuvelmans-Driessen
Concept: Wefilm Concepts
Strategie: Ruben Cusell, Corinne Genestay
Creatie: Roel Welling, Wouter Keijzer, Beer ten Kate
Account director: Bas Welling
Productie: Wefilm
Regie: Juliette Stevens
D.O.P.: Hayo van Gemert
Producers: Annemieke Boschma, Rogier Sol, Wouter Flipse
Montage: Amber Hooijmans
Grading: Captcha!
Geluid en muziek: Hylke Praagman
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
https://www.fastcompany.com/40419899/boy-genius-boyan-slats-giant-ocean-cleanup-machine-is-real?fbclid=IwAR1vFJbsDezxcvPk_aCvFJcU1GMf_7-dUDkbj0h7QKVAU_hVrFM1EPoxTbw
Discovery Investigation zend em de heledag uit. Je zou bijna uit protest een olietanker laten afzinken!!!
Ik was verbaasd dat dit filmpje zoveel negatieve reacties oproept.
Wij willen best de wereld verbeteren maar kijken niet in de spiegel.
Het is immers veel gemakkelijker om jullie de schuld te geven........
Geacht wnf, bij de volgende collecte, loop a.u.b. onze deur voorbij.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.