De Zeeuwse internetprovider Delta heeft met zijn eerste landelijke tv-campagne twaalf procent van de Nederlandse bevolking bereikt. Dat stelt Telecompaper op basis van representatief onderzoek onder consumenten. De tv-spot had als doel de naamsbekendheid van Delta vergroten en te benadrukken dat Delta glasvezelinternet aanlegt. Er is niet gefocust op een productaanbod.
Tussen de 15 en 20 procent van de 55-plussers heeft de tv-spot gezien, claimt Telecompaper. Deze leeftijdsgroep kijkt sowieso het meest naar lineaire televisie. Jongeren doen dat minder en daarom heeft zo'n zes procent van de Nederlanders tussen 24 en 35 jaar de campagnevideo gezien.
Een campagnevideo van Delta is hieronder te bekijken.
Telecompaper was eerst minder enthousiast
Volgens Telecompaper heeft Delta met een gemeten zichtbaarheid van twaalf procent in november en december 'goede resultaten weten te boeken', ook omdat concurrerende providers als KPN en Ziggo grotere advertentiebudgetten hebben en - mede daarom - meer Nederlanders bereikten.
Opvallend is dat Telecompaper in een inmiddels verwijderd Engelstalig artikel een hele andere toon aansloeg over de Delta-campagneresultaten. Dat artikel had de titel 'Reclamecampagne Delta heeft nog niet geleid tot stijging spontane naamsbekendheid.' De Nederlandse url van dit bericht verwijst inmiddels door naar het positievere artikel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!