Hypnôse is marktleider in het hoge segment mascara’s en is een belangrijke pijler binnen Lancôme’s make up lijn. De vraag aan Sanoma was om het product op een creatieve, unieke manier onder aandacht te brengen bij de consument in een crossmediale campagne, maar met de focus op print. Immers, print is een zeer effectief medium om een creatieve commerciële boodschap over te brengen.
Er is een unieke print outsert gecreëerd, door gestanste papieren wimpers onderdeel te laten zijn van een pagina. Deze papieren wimpers zorgen voor interactie met de lezer en benadrukt het product Lancôme Hypnôse.
De insert is verspreid via Libelle en Flair. Tevens is de boodschap online door vertaald op Libelle.nl en Flaironline.nl. Onderdeel van de online artikelen was een winactie waarbij de consument een Lancôme Hypnôse mascara kon winnen.
Advertentie impact onderzoek
Om de communicatiekracht van de reclame uiting te meten, is een Advertorial Reactie Onderzoek (ARO) uitgevoerd onder de lezers van Libelle.
De boodschap overdracht en beoordeling van de outsert zijn positief. Lezeressen weten te benoemen wat in de uitgave te zien is en beoordelen deze met een bovengemiddeld rapportcijfer. De pagina's vallen meer op, zijn duidelijker, houden aandacht vast en worden leuk gevonden door de doelgroep. Goed te zien in het onderzoek is dat de intensiteit van het kijkgedrag en het aandachttrekkend vermogen van bepaalde onderdelen op de pagina, juist de boodschap is die we over wilden brengen aan de consument.
65% is positief over de pagina’s (Benchmark Validators: 39%)
62% vindt de boodschap duidelijk overkomen op de pagina’s die men heeft bekeken (Benchmark Validators: 51%).
29% zegt door de advertentie aangespoord te worden om een product van Lancôme aan te schaffen
22% zegt door de advertentie aangespoord te worden om de website van Lancôme te bezoeken
Wil je meer weten over de kracht van adverteren in magazines? Klik hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!