Trending deze week: Dove brengt Real Beauty naar de metaverse

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Beeld: Dove

Van de vrouwen voelt 62 procent zich niet gerepresenteerd in videogames. Dat moet anders vinden ze bij Dove. Daarom breiden ze hun langlopende Real Beauty-campagne nu uit naar de virtuele wereld. Met Real Virtual Beauty laat het merk zien hoe belangrijk de representatie van verschillende mensen is, óók in de metaverse.

Vrouwelijke karakters in online games worden vaak onrealistisch weergegeven en geseksualiseerd stelt Dove. 74% van de vrouwen zou volgens Dove willen dat hun karakter meer lijkt op wie zij echt zijn, en daar zet het cosmeticabedrijf zich graag voor in. Reden genoeg voor Dove om daar verandering in te brengen. Samen met de makers van Unreal Engine zetten ze de eerste stappen in de digitale wereld en maken ze de 3D-gaming wereld een stukje inclusiever.

In de campagne video zien we hoe van drie unieke vrouwen een 3D-avatar wordt gemaakt. De vrouwen vertellen in de video hoe moeilijk het kan zijn als je maar twee mogelijkheden hebt om uit te kiezen als je een online spel wilt spelen, en wat het voor hen betekent om zichzelf terug te kunnen zien in een 3D-wereld. ‘Het gaat niet alleen om je zelfvertrouwen, maar ook om wat je wel en niet kunt doen met je leven.’

 

Met deze ontwikkeling laat Dove zien hoe makkelijk het kan zijn om een realistisch en inclusief beeld te creëren in de metaverse. We zien dat steeds meer merken hun intrede maken in de nieuwe digitale wereld en het is nog afwachten of zij zich ook zo gaan bezighouden met het accuraat representeren van de samenleving. Wij hopen er in ieder geval heel erg op, zodat iedereen zichzelf straks ook in de metaverse helemaal thuis voelt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie