De Ster heeft de tien finalisten van de Gouden Loeki 2023 bekendgemaakt. De tv-commercials die nog in de race zijn voor een gouden, zilveren of bronzen Loeki zijn van Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota.
Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de zogenoemde stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt niet een vakjury, maar het Nederlandse publiek wie er met de reclameprijs vandoor gaat. Tot en met 10 maart kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl. De winnaars van de Ster Gouden Loeki 2023 worden op donderdag 14 maart bekendgemaakt in Tuschinski Amsterdam.
Hoe werkt de Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal veertig kwartaalwinnaars op. Deze veertig commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat onderstaande tien finalisten van het jaar. De drie winnaars van de Gouden Loeki worden door 75% bepaald door het publiekspanel en voor 25% door het Nederlands publiek. Lees hier meer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!