Burger King – The Meltdown // Bureau: Bartle Bogle Hegarty
Aangespoord door een petitie van twee kinderen besloot Burger King UK geen speeltjes meer bij King Junior-menu’s te geven. Een mooie stap in het verminderen van wegwerpplastic die werd ondersteund met een fijne campagne. Hierin riep Burger King iedereen op om ongebruikt plastic speelgoed te doneren en beloonde elk ingeleverd item met een gratis King Junior menu. De actie eindigt in een mega-Meltdown, waarna het gesmolten plastic een nieuwe, duurzame bestemming krijgt in BK-restaurants.
V2C Gin – Drowned Bottle Openers // Bureau: SuperHeroes
Elk jaar worden zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. Als hommage aan zijn Mokumse roots besloot ginmerk V2C deze verdronken fietsen een tweede leven te geven. Ontwerper en ambachtsman David Kroupa smeedde verschillende fietsonderdelen – een voorvork, handrem, standaard – om tot welgevormde flesopeners. Mooie en stijlvolle manier om de merkvoorkeur bij barpersoneel en ginliefhebbers een impuls te geven.
Santander Bank – In Someone Else’s Shoes // Bureau: Arnold
In deze geïntegreerde campagne legt Santander Bank een natuurlijke link tussen huiselijk geweld en zijn eigen, financiële wereld. Want uit onderzoek blijkt dat 99% van de slachtoffers van agressie in huis ook te maken heeft met financiële onderdrukking. Om slachtoffers te helpen hun onafhankelijkheid terug te krijgen, lanceerde Santander een site met informatie (met slimme wegclickfunctie voor plotseling binnenkomende agressors), een serie video’s, een live activatie in New York én een hulpfonds.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!