Premium

Dit is de Sinterklaas-campagne van Bol

Het verlanglijstje, hondje Bruno en 'What is Love' in een nieuw jasje zijn de ingrediënten van de grootschalige Sint-campagne.

Bol is dit jaar wederom 'de eerste' met een Sint-campagne.

Bol is er vroeg bij dit jaar. Hoewel de Sint 'pas' op zaterdag 16 november z'n jaarlijkse entree in Nederland maakt, komt Bol vandaag met een 360-campagne die Het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende app van de webwinkel onder de aandacht brengt. Bol is dit jaar -net als voorgaande jaren overigens- 'het eerste merk' met een grootschalige reclamecampagne rondom het oud-Hollandse kinderfeest. 

De Sint-campagne draait dit jaar om het welbekende verlanglijstje. Het verlanglijstje speelt namelijk een sleutelrol bij het vinden én kopen van het juiste cadeau, meent Bol. Digitaal bureau Dept tekende voor concept en creatie. 

Bol en Dept werken sinds 2017 samen en dit is dan ook de zevende Sintcampagne op rij van beide partijen. 

De winkel van Sinterklaas

Wie aan Sinterklaas denkt, denkt aan cadeautjes, zo luidt het vrij logische inzicht van de campagne. Maar hoe weet de goedheiligman nou wat je écht wilt hebben? Om kinderen en ouders een handje te helpen bij het vinden van het beste cadeau, presenteert de webwinkel zich in aanloop naar pakjesavond als 'De winkel van Sinterklaas'. De pay-off 'De winkel van blij koppies' lijkt hiermee -in ieder geval voor deze campagne- verleden tijd. 

In de tv-commercial (productie: Czar) kijken we naar een jongetje dat er alles aan doet om zijn verlanglijstje met de Sint te delen, zodat die precies weet wat het jochie wil hebben. Zijn beste vriend, hondje Bruno, probeert te voorkomen dat het lijstje bij de Sint terechtkomt. Want gaat zijn baasje nog wel met hem spelen als hij allerlei nieuw speelgoed heeft? Wat blijkt: een van de cadeaus waar het jongetje om vraagt -en dankzij het verlanglijstje ook krijgt- is iets waar hij samen met Bruno veel plezier aan kan beleven. 

Haddaway

Als muziek is gekozen voor een re-recording van de 90's-hit What is Love van Haddaway. 'De boodschap is dat ouders dankzij de verlanglijstjes van Bol een goed beeld hebben van wat kinderen voor Sinterklaas willen hebben. Ook laten we zien dat -door aan een ander te denken- je samen plezier kunt maken', aldus Bol.

Nieuw dit jaar is verder de fysieke aftelkalender in het speelgoedboek. Vanaf half november kunnen kinderen een vakje op de kalender scannen met de speelgoed-app van Bol. Hiermee ontgrendelen ze dagelijks een nieuwe video waarin een piet de kinderen een kijkje geeft in het pakhuis van Sinterklaas. Ook komt het speelgoedboek en de app van Bol veelvuldig voorbij in de bioscoopfilm De Club van Sinterklaas en het YouTube-kanaal van Pietentube

De campagne wordt verder breed uitgerold: via televisie, online video, social media, radio, outdoorkanalen en in bioscopen. 

Credits:
Adverteerder: Bol 

Bureau: Dept
GSA Development: Dept 
Production TVC Luca & Bruno: Czar
Edit: Editors
Post Production: Post Office 
Music: CrisandJef Music 
Sound: EarForce
Production Piet in het Pakhuis and CVS branded content: Jabadoo 
Music: Cris & Jef 
Photography: Bol Studios 
Media NL: Dentsu 
Media BE: Mindshare
Activatie: Megawatt 
Influencers: &Agency
Creator Content: Aidem
PR: NewsLab
Online doorvertaling: Men in Green
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie