Dit is de nieuwe Jumbo-campagne door Hotel L'Amour

Jumbo introduceert een nieuwe pay-off: 'En dat voor die prijs. Jumbo.' De familie blijft, maar medewerkers krijgen ook een hoofdrol.

Jumbo Supermarkten heeft zijn nieuwe reclamecampagne gelanceerd. De campagne is ontwikkeld door Hotel L'Amour, het nieuwe reclamebureau dat eerder dit jaar - zonder pitch - de voorkeur kreeg boven het vorige reclamebureau Alfred. 

De Jumbo-familie met acteurs Frank Lammers en Maike Maijer blijft. In de nieuwe campagne is ook een hoofdrol weggelegd voor mensen achter de producten uit de winkel. Zo staat in de eerste tv-commercial bakker John centraal. Met de campagne introduceert Jumbo ook de nieuwe pay-off ‘En dat voor die prijs. Jumbo.’.

Het gezin speelt al jaren een succesvolle hoofdrol in de reclamecampagnes van Jumbo. Van leuk boodschappen doen in de winkel verlegt het bedrijf de focus naar product en prijs. In de nieuwe campagne wordt het personage John voorgesteld, verantwoordelijk voor de nieuwe broodlijn 'Broodgeluk.' Ook bakkerijproducten zoals Jumbo’s bekroonde chocoladetaart, croissants en kaiserbroodjes komen in de campagne voorbij. De komende periode breidt Jumbo 'de familie' verder uit met meer gezichten.

Eerder dit jaar liet Jumbo weten de strategische koers aan te scherpen en te willen focussen op ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’. Het bedrijf zegt terug te willen naar de kern van de formule, 'met onderscheid op assortiment, prijs en service'. In alle 700 winkels zijn afgelopen week schappen en signing aangepast.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Edward Bardoul
Zou het zo gegaan zijn?

Het nieuwe bureau stelt twee richtingen voor.

1. Het doelgroepportret. Met doorstart van het gezin van Frank Lammers.
2. Het zelfportret (van Jumbo). Waarbij de ambachtelijke en hardwerkende medewerkers zelf in het zonnetje worden gezet.

Klant: "kunnen we niet een combinatie van beiden doen?"

Resultaat: Ook als je twee verschillende campagneconstructen aan elkaar monteert en er een uitzendkopie van rendert, blijven het twee verschillende campagnes.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie