Zonnepanelenleverancier Denim Solar is proud to be boring, zo moet blijken uit een nieuwe campagne (bureau: This Agency). Het merk 'viert de saaiheid van hun product' en richt de campagne op consumenten die weinig tot geen interesse in zonnepanelen hebben. Althans, consumenten die wél zonnepanelen op hun dak willen, maar zich niet in de materie willen verdiepen.
Doelgroep 'geeft geen fluit'
Renée Bruinsma, managing director bij Denim: 'We horen van veel consumenten dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. In de huidige markt van zonne-energie wordt je geconfronteerd met eindeloos technisch gepraat en onnodig ingewikkeld gedoe. Het is zulke saaie materie dat veel van hen op een gegeven moment denken: laat ook maar. Dat is ontzettend zonde.'
De nieuwe campagne, de tweede door This Agency voor Denim Solar, probeert hier een haakje in te vinden. Ingmar Larsen, creative director van This Agency, zegt dat Denim 'snapt dat een groot gedeelte van hun doelgroep geen fluit geeft om de technische kant van zonnepanelen.' Hij legt uit: 'Door die saaiheid juist te benoemen, proberen we bij hen de juiste snaar te raken. Daarnaast heeft die saaiheid ook een tweede betekenis. In goeie zonnepanelen hoef je je helemaal niet te verdiepen. Die doen het gewoon. En een product dat het altijd doet en waar je geen omkijken naar hebt is ook saai!'
Crossmediale campagne
Denim Solar (onderdeel van Solarclarity Group) lanceert de nieuwe campagne in vijf Europese landen waaronder Nederland. De kern van de campagne zijn twee video's, geproduceerd door Holy Fools en regisseur André Maat. Andere campagneuitingen zijn drie radiocommercials, online middelen en diverse out-of-home-uitingen. Eén van de campagnevideo's is hieronder te bekijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!