Een landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar, dat is de Reclamemuziek Top 40 aller tijden, dit jaar voor het eerst georganiseerd door de Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl.
In commercials worden veelvuldig muzieknummers gebruikt om aandacht trekken, een emotionele binding te creëren of merkassociaties op te bouwen. Met deze jaarlijkse hitlijst worden de beste nummers, die als muziek in de oren klinken, extra in de spotlights gezet.
Erik de Zwart (voorzitter Stichting Nederlandse Top 40): 'Muziek is emotie en al sinds 1965 vangen we die emoties wekelijks in de Nederlandse Top 40. Verschillende merken hebben kroonjuwelen uit de muziekhistorie opgepakt of ze juist laten maken en daarbij de emotie van dat nummer verbonden aan hun product. Met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden zoeken we naar de nummers waarbij dat het beste is gelukt.'
Verbindende kracht van reclame
Volgens Richard Otto, uitgever van Spreekbuis.nl, heeft reclame vaak een negatieve associatie. 'Terwijl het ook kan verbinden, emotioneren en inspireren. Met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden brengen we een ode aan de reclame en vooral de makers.' Ook Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie, zet de parels graag even in de spotlight. Immers, 'muziek en audio zijn altijd cruciaal geweest voor merken en winnen nog altijd aan belang'.
Nu stemmen
Vanaf 22 november tot en met 15 december kan het publiek stemmen hun favoriete reclamemuziek en -tunes aller tijden via www.reclamemuziektop40.nl. Mocht er in het overzicht legendarische reclamenummers ontbreken, dan kunnen deze op de site nog worden toe gevoegd.
De Reclamemuziek Top 40 aller tijden wordt op donderdag 19 december bekendgemaakt.
Een papa in bed, de baby slaapt, en toen was er koffie !!
Je ruikt de adem van de baby van de slapende baby, rust en toen ......
Geweldige reclame met een brok emotie.
Henk