Bol.com timmert al enkele jaren aan de weg als hét merk dat het meest geassocieerd wordt met Sinterklaas. Het retailplatform zet ook dit jaar weer de schijnwerper op de voor kinderen én ouders spannende Sinterklaasperiode: want hoe vind jij als Hulpsinterklaas het ideale cadeau voor je kind? Bol.com maakt dat makkelijk met het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Verlanglijstposter, waar in deze campagne de nadruk op ligt.
In de nieuwe Sinterklaas-commercial zien we de ik-kan-niet-kiezen-stress van kleine Erik, die hulp krijgt van niemand minder dan de Goedheiligman zelve en zijn paard Ozosnel. Samen gaan ze op een magische zoektocht die leidt tot een eigenzinnig cadeau en een ontegenzeglijk blij koppie.
Judith van den Boomen, brand communicatie manager: “Bij bol.com geloven we dat elk kind ieder soort speelgoed mag vragen, wat het maar wenst. De Verlanglijstposter helpt hierbij en zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar cadeauwensen – hoe eigenzinnig ook – met veel trots kan uiten. Toen DEPT® een filmidee presenteerde waarin een kleine jongen voor een glitterende unicorn kiest, kwam de campagne prachtig samen. Zo geven we extra glans aan de toch al magische Sinterklaasperiode”.
Willem Gerritsen, regisseur van CZAR was eerder verantwoordelijk voor een viertal zeer geslaagde bol.com-producties, waaronder de spraakmakende Sinterklaascommercial van vorig jaar. Zo werd ook dit jaar de samenwerking gezocht. Rob Voortman, associate Creative Director van DEPT®: “Het script dat door ons creatieve topteam is ontwikkeld, voelde als een ware kinderdroom op papier. Met Sinterklaas mee mogen, op zijn paard over de daken. Dit betoverende verhaal paste als geen ander bij Willem. Toen Willem vertelde dat hij zelf als klein jongetje eens een unicorn aan Sinterklaas had gevraagd, leek de samenwerking voorbestemd.”
Willem: “Kinderen horen altijd dat de Sint met zijn paard over de daken gaat. Maar we hebben dat schouwspel nog nooit écht gezien. Die magie ‘werkelijkheid’ maken is fantastisch. Productioneel was het een flinke uitdaging voor het hele team van CZAR, aangezien we niet echt een paard op een dak konden zetten. Daarom hebben we in een gigantische studio daken, muren, gevels, een dakterras en een dakkapel nagebouwd, werkten we met een mix van echte paarden en robotpaarden en voegden dit allemaal samen om de Sinterklaasmagie zo meeslepend en geloofwaardig mogelijk te maken.”
Waar is het te zien?
De Sinterklaascampagne van bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen online, OOH en op tv en radio uitgerold. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter. Een traditie die steeds grotere vormen aanneemt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!