De lekkerste internationale food & drinks-campagnes van september

Foodspecialist Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.

Olaf van Gerwen.

1. Lavazza - Pleasure Makes Us Human

Lavazza brengt een schattig, Wall-E-achtig wezentje tot leven. Het merk bouwt op het inzicht dat moderne technologie 'antropomorfisering' oproept: de kantoorrobot wordt een kantoorvriend. Maar het is de koffie die hem emoties geeft. Het robotje wat de handgebaren nadoet: OMG I CAN NOT.

Bureau: VML
Regie: Dorian & Daniel via Movie Magic International

CGI: The Mill

2. Lurpak - Crush Expectations

Een nieuwe Lurpak-commercial voelt voor ons als pakjesavond: welk platform hebben ze ditmaal omarmd? En dan helemaal als het merk, een beetje laat maar toch, plant-based gaat. De keuze is hardrock & metal. De tot in de puntjes verzorgde cinematografie en sensationele montage maakt dat de films door het scherm snijdt als een heet mes door... precies.

Bureau: Wieden + Kennedy
Regie: Scott Lyon via Rogue Films

3. Don't let life's interruptions get in the way. Have a quality break with KitKat

KitKat is al tientallen jaren de ambassadeur van breaks. Een overspoelde kantoorknul neemt een pauze én een KitKat, en alle stress verdwijnt. Perfecte muziekkeuze – het was eigenlijk een kwestie van tijd, toch?

Bureau: VML
Regie: Randy Krallman via Smuggler

4. Kraft Mac & Cheese | Bear Hug

Wij Hollanders vinden Mac&Cheese maar een vettig fenomeen uit de VS. Het is in Nederland ongeveer net zo moeilijk te vinden als bruine beren. Deze film maakt mij toch nieuwsgierig. Missen we iets? Want ik zou heel best graag een beer willen knuffelen in een groen bos.

Bureau: Johannes Leonardo
Regie: Sam Brown at Imperial Woodpecker, LLC

5. KFC - First Bucket's On Us

KFC kampt met hetzelfde probleem als elke andere fastfoodgigant: prijzen stijgen, maar het product blijft hetzelfde. De oplossing? Groots denken in marketing. Zorg dat je de eerste bent die in het hoofd van de consument zit zodra de trek in kip toeslaat.

KFC Canada richt alle aandacht op het product ’Think Inside the Bucket’, met de consument middenin de beleving. Voeg toe dat deFirst buckets on us’  is bij het downloaden van de app en de first party data stromen naar binnen als een stortvloed krokante kipstukken.

Bureau: Courage Inc.
Regie: Justin Abernethy @ Spy Films

Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie